heb ongewenste ieH-mail verzonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gabie

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Hallo,

heb blijkbaar via mijn @live account (op verschillende tijdstippen) elke keer een 10tal mails verzonden met (immo...com en immo.es linken) ongewenste boodschappen,
dit geheel buiten mijn weten!

heb superantispywareprof op mijn computer staan - deze kan nix vinden = dus brol!
free avg kan ook nix vinden = dus ook al brol

wat is mijn probleem (buiten dat ik arm & dom ben) en
bestaat er een gratis computer-remedie tegen?

misschien ben je zelf wel brol.

Kan het niet zijn dat iemand gewoon jouw mail adres gebruikt om te verzenden.
Ik krijg ook van dat soort mailtjes van mijzelf gericht aan mijzelf.

Niks om bang voor te worden.
Zorg dat je live account een sterk wachtwoord heeft.

Wijzig in ieder geval je wachtwoord, zelfs als het een sterk wachtwoord is.
Off topic:
Ik kende het hele woord BROL niet, dus maar even opgezocht:

oh sorry, <rommel> bedoelde ik dus...
en die super-anti-spy heb ik betaald, dan hoop je toch op deftige bescherming...

dus jullie oplossing is <gewoon-maar-laten-aanmodderen>, het kan toch geen kwaad.

Geeft niks, ik wilde gewoon de betekenis ervan even weten :)

En <gewoon-maar-laten-aanmodderen> is niet de bedoeling.
Het zou kunnen dat je email account door onbevoegden wordt gebruikt, vandaar het advies om in ieder geval je wachtwoord te wijzigen.

Ik zou de startposting 'brol' willen noemen. Het is namelijk totaal niet duidelijk aan wie die *.es mailtjes gestuurd zijn: Naar de topic-starter zelf met als afzender de topic-starter of aan anderen/externen met als afzender de topic-starter. En dan is het ook nog (indien verstuurd naar externen) wie dat zijn: Mensen in bepaalde contactenlijsten, en zo ja van WELKE contactenlijsten.

Zowiezo moet je van dergelijke mailtjes altijd de mailheader bekijken om te zien of iemand het afzender adres faket en vanaf welk ip-adres de mail verstuurd is. En als uit de header blijkt dat de hele mail als legitiem wordt beschouwd (en er geen afzender adres wordt gefaket) dan lijkt het me zeker dat je mail-account gehackt is...

Tijs.

heb zelf nooit geen <contactlijsten> aangemaakt,
ontvangers waren bv: mijn werkgever, mijn bankinstelling, mijn ziekenfonds, elk met <mijn> persoonlijke contactmensen, ook naar mijn nichtje in het buitenland,
dus niet zo maar enkele namen uit het telefoonboek geplukt...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dan dus de mailheader nakijken.
Overigens als de enige algemene overeenkomst is dat je deze mensen (ooit) vroeger mail(s) hebt gestuurd, dan is het bijna zeker dat je mailaccount gehackt is, want dan moet de verzendlijst voor die *.es mails zijn samengesteld vanuit de geadresseerden van eerdere mails (=je Verzonden Items map)...

Tijs.

Dan blijft het advies nog steeds om te wachtwoord te veranderen.

@Edmoor: idd, maar dan wel incl. een malware check van de pc('s) die gebruikt zijn. Aanpassen wachtwoord pas nádat zeker is dat er geen malware (meer) aanwezig is op de pc's waarop mail geopend is.
[Eigenlijk geldt dat ook voor smartphones, zeker die geroot of gejailbreakt zijn door de eigenaar.]

Tijs.

Dat is inderdaad de juiste volgorde :)

en hoe kill ik die <malwares> zonder weer extra programmas te moeten aanschaffen?

Dat is afhankelijk van welke malware je eventueel hebt, maar een goed programma voor het verwijderen vna malware is Malwarebytes Antimalware. De gratis versie is voldoende:
http://www.malwarebytes.org/

OK, heb de <mal-org> erdoorgejaagd, heeft 66 beesten gevonden,
en er (misschien) een tiental verwijderd,
dan wilde men mij langs de kassa sturen... :-|

geen idee of HET probleem nu weg is

Dat kunnen we alleen maar afwachten.

eenmalig gratis registreren en dan Hier posten.
En dan precies doen wat men daar vraagt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan