Heb op pc geen LAN poort! Voor ASDL wel nodig, wat nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter liet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

liet

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Beste lezer(es),

Ik heb een ASDL moden gekocht en volgens de beschrijving moet de gele dikke kabel aangsloten worden op de LAN poort die naast de modem poort zou zitten.

Ik heb een Packard Bell van 2003 en daar zit alleen een modempoort op.
Normaal met de telefoon heb ik deze poort altijd gebruik en dat werkte prima.

Maar de dikke kabel past niet op de modempoort.
De asdl modem is van Thomson speedtouch 510

Zijn er verloopstekkers in de handel of wat moet ik verder doen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Liet.

gekky29 zei:
Wat is je serienummer van je pc ?
je zou een pci kaartje kunnen kopen
http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=ART&G=086 :)

Beste Gekky,

Bedankt voor uw bericht.
serienummer is 7800187019
Ik begrijp dat het een print is die ik in de PC moet zetten om zo een "nieuwe" LAN poort te krijgen?
Ik zie dat er ook een 924494 Belkin USB 10/100 Ethernet Adapter"" is die ik in de usb ingang kan steken zonder de pc te openen? Werkt dit dan ook? Ik ben een gepensioneerde leek op dit gebied daarom heb ik de fout ook gemaakt, maar probeer toch ASDL op mijn pc te krijgen.

Alvast bedankt.

Hoi Liet,

Dat kan ook ja; USB-apparaatje. Maakt niet zo veel uit. Zelf zou ik toch een intern kaartje er in proppen. Dat stelt eigenlijk niet zo veel voor: kast even openen en zien of er nog plek is (zo'n witte sleuf moet je hebben). Je duwt hem er in en zet een schroefje vast. Alles daarna verschilt niets van die USB oplossing. Maar minder rommel aan en om je pc. En vast iets goedkoper. (En je USB-poortje blijft vrij...)

volgens je saerienummer heb j wel een lan kaart
Code:
Ethernet Controller
RTL8100(BL) PCI/Mini-PCI, Single-Chip Fast Ethernet Controller with Power Management, 10 Mbps 10 Base-T and 100 Mbps 100 Base-TX support 
Conforms to IEEE802.3u 100 Base-TX and IEEE802.3x Full Duplex Flow Control.
10/100 Mbps Half/Full duplex operation and IEEE802.3u auto negotiation.
Supports Wake on LAN features.
Remote power on.
Remote wake up.
Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) 2.0 and PCI Power Management Specifications 2.0 compliant.
Supports Wake-On-LAN function and remote wake-up (Magic Packet)
The ethernet address, Vendor ID and Configuration register are stored in the EEPROM.
Compliant to PC99/PC2001 standard.
PCI 2.1 and PCI 2.2 compliant.
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=spec_columbiagx&psn=7800187019
zit aan de achter kant en lijkt idd veel op een modem poort maar is iets breder
zit wat hoger dan de modem ingang :)

De LAN aansluiting zit bij de USB aansluitingen, zie de tekening (tekening is uit de gebruikers handleiding van jouw moederbord)
Ik heb een pijl gezet bij de LAN poort.

Bijlagen

• Image1.jpg
    Image1.jpg
    41 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
maestro12 zei:
De LAN aansluiting zit bij de USB aansluitingen, zie de tekening (tekening is uit de gebruikers handleiding van jouw moederbord)
Ik heb een pijl gezet bij de LAN poort.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die de moeite genomen heeft om mij te antwoorden.
Zelfs een tekening waar dit (grijs) blondje de LAN poort kan vinden. Geweldig wat en service. Hou dat zo!! Ik ben nieuw op deze site en ken ook een site waar je na het stellen van een vraag meteen de hoek in wordt gedrukt en gekleineerd wordt door gasten die denken dat ze zelf de computer hebben uitgevonden! Deze antwoorden, hier ontvangen, kun je wat mee, nogmaals bedankt!

Niet dat het nu werkt! Want nu krijg ik een melding dat er geen kiestoon is, kortom ik denk dat ik op zoek ga naar hulp. En het leek zo simpel op de doos staat "simpel te installeren en gemakkelijk te gebruiken." Mijn systeem wordt steeds trager en heb zojuist het herstelprogramma maar uitgevoerd.
Dus nu is alles weer als eergisteren. Toch bedankt en wie weet tot ziens.

Ik ga me nu bezig houden met de verhuur van ons vakantiehuis in Frankrijk, daar heb ik meer verstand van!!!! Als je daar iets van wilt weten meld je je maar

Groet Liet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan