Heb wel verbinding maar kan niet op internet en internet valt om de minuut weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

GidJem

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
hallo,
ik heb een probleempje met draadloze wifi verbinding,

router : Netgear 12 (wap) '@home'
Laptop : Medion (xp)

ik heb verbinding met netgear 12 maar ik kan niet op internet en internet valt telkens weg.

en ik heb mijn router beveiligd en er staat :

Verbonden met : Netgear12(onbeveiligd)

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Wees eens wat duidelijker, dit is wel erg weinig info.

Kan je nu wel of niet op internet of valt deze alleen af en toe weg? Je zegt dat je verbinding hebt, kan je wel in de instellingen van de router komen (IP-adres vab router in adresbalk invoeren)? Indien dit lukt, wat geeft de router aan over de internetverbinding? Heb je al geprobeerd met een kabel te verbinden met de router ipv draadloos?

Nee ik kan niet op internet maar ik heb wel verbinding met de router.
en na een paar minuten valt de verbinding ineens weg.

ik snap niet wat je hiermee bedoelt sorry?:o

''kan je wel in de instellingen van de router komen (IP-adres vab router in adresbalk invoeren)? Indien dit lukt, wat geeft de router aan over de internetverbinding?''

en ik kan met de kabel via de router wel op internet en met de laptop van mijn ouders ook.

sorry maar ik ben nog niet zo bekend in de computers:o:o
toch hardstikke bedankt dat jullie helpen.

Dus als je de laptop van je ouders draadloos verbindt met jouw router dan kan je wel op internet, alleen met jouw eigen laptop niet? En als je jouw laptop met een kabel verbindt met de router kun je ook het internet op? Klopt?

Als dat zo is, rechtsklik dan eens op Deze Computer en kies voor Eigenschappen. Ga daar naar het tabblad Hardware en kies voor Apparaatbeheer. Zie je daar ergens gele uitroeptekentjes staan?

Verder lijkt het me verstandig om je draadloze netwerk te beveiligen met een wachtwoord, anders kan iedereen die bij jou in de buurt woont jouw internetverbinding misbruiken. Maar laten we eerste het verbindingsprobleem oplossen, daarna komt het wachtwoord wel.

Nee er staat geen enkel geel uitroeptekentje voor?

en ik heb mijn router wel beveiligd hoor, alleen deze computer geeft aan dat de router onbeveiligd is?

Bedankt

Die Medion PC, is die qua installatie nog origineel uit de winkel of heb je zelf XP er opnieuw opgezet? En heb je wel eerder internet gehad via jouw of een andere draadloze verbinding? Hoe oud is de pc trouwens?

Mijn pc is orgineel uit de winkel,
komt uit 2004,
heb heel lang draadloos internet erop gehad, todat ik WAP verbinding ging wisselen met WEP toen had ik geen draadloos internet meer, ik heb het terug gezet naar WAP toen begonnen deze problemen zich voort te doen?

dankje

Kijk, dit is nou informatie die je beter gelijk in je eerste bericht had kunnen zetten, dat had alle bovenstaande posts overbodig gemaakt :confused:

Weet je dan zeker dat je wel de juiste WAP-key invoert? Je hebt dus aanpassingen gedaan in de instellingen van de router, of alleen in het verbindingenbeheer van je pc?

Oke sorry dat zal ik dan de volgende keer doen excuses.

dat heb ik in de instellingen van de router gedaan.
en de pc vernieuwde het automatisch heb ook de goede WAP code ingevoerd.

bedankt

Het lijkt mij het verstandigst om de router eens te resetten. Meestal zit er een knopje op de achter/onderkant van de router die je met een pen of zo kunt indrukken voor harde reset. Ik weet niet of je nog meer instellingen hebt aangepast in de router, maar zorg dat dat je die even opschrijft voordat je reset.

Dan tegelijkertijd het profiel van je verbinding in je verbindingenbeheer van je pc eruit gooien en, na de reset van de router, de verbinding opnieuw laten opzoeken en een nieuw profiel aanmaken.

:thumb::thumb:Ik ga even de klantenservice bellen want volgens mij is er gewoon iets mis.

heel erg bedankt want ik ben echt veel verder gekomen dankzij u.

vriendelijke groet GIDJEM:thumb::thumb:

Zeg maar 'je' hoor :)

En laat ff weten of het gelukt is....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan