Hebben alle laptops dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rossi30

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Hallo, ik heb een vraagje over het volgende.
Ik heb vorige week voor het eerst na altijd een desktop computer te hebben gebruikt
een sony vaio VGN-AW21S/B laptop gekocht en was er een paar uur erg blij mee.

Nadat ik deze geinstalleerd had veranderde die blijdschap een beetje en viel me
op dat de harddisk (tenminste dat denk ik) een erg storend (niet onwijs hard
maar wel irritant) en krakend geluid maakte.
Ik heb een paar dagen later de laptop weer terug gebracht omdat ik dit niet normaal
vond voor een laptop van bijna 1700,-euro.
Ik heb toen een nieuwe gekregen omdat men dacht dat dit een
fabrieksfoutje was met de hardeschijf. Maar ook de nieuwe laptop geeft hetzelfde
vaak storende krakende geluid geluid.
Het is er niet al de tijd maar vooral met opstarten en programma`s openen,installeren enz.
Is dit normaal voor een sony vaio of hebben alle merken laptops hier last van?
Zit er namelijk weer aan te denken om hem om te ruilen voor een
ander merk (is nu wel redelijk stil tijdens het typen maar gaat weer kraken als ik
iets open of gebruik).

Wie kan mij wat advies geven? Alvast bedankt.

Lijkt mij dat als jij bestanden gaat lezen op de hardeschijf. Dat de lees/schrijfkopjes van de hardeschijf heen en weer gaan. Dat maakt waarschijnlijk het " krakent " geluid.

Als je het alleen bij het lezen/zoeken/installeren van iets hoort. Dan lijkt mij het geen probleem te zijn.

Ik heb de vraag even verplaatst van Members Chat naar hardware > laptop. :)

Bedankt, het zal inderdaad de hardeschijf zijn.
Vind het wel erg storend dat deze zo`n krakend geluid maakt vooral als je in een stille
omgeving zit dan hoor je niks anders dan dat gekraak.
Ik heb vanochtend ook even bij de laptop (toshiba) van m`n zwagertje geluisterd maar deze
is wel helemaal stil.
Krijg daarom het idee dat het een sony kenmerk is. Ik zit er daarom ook weer aan
te denken om deze nieuwe laptop ook weer in te ruilen maar dit keer voor een ander merk.
Helaas zijn er weinig andere laptops die bijna of de zelfde specificatie hebben als
deze sony VGN-AW21S/B.
Ik weet wel dat de HP HDX18-1180ed 18,4" bijna het zelfde is.
maar weet hier verder weinig over. Heeft iemand soms ervaring met deze laptop en
is deze een beetje goed en vooral stil :)

Andere opties voor laptops zijn ook welkom. Mijn wensen zijn dat het scherm wel groot
mag zijn (liefst 18,4 inch) en er genoeg geheugen en werkgeheugen op zit. Wil er
grote programma`s zonder problemen op kunnen draaien, zoals autocad en
photoshop en hij moet stil zijn :confused:

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Bedankt voor het verplaatsen van de vraag :thumb:. Sorry kon het onderwerp laptops niet vinden.:confused:

Ik heb ook een toshiba laptop, maar deze maakt bij zware hardeschijf taken (doorzoeken van de HDD, scannen voor virussen en defragmenteren) ook wat herrie. De enige oplossing is denk ik het gebruik van een SSD, maar die zijn erg prijzig :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan