Hebben virussen mn pc beschadigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janny Rutjes

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Gisteren kreeg ik ineens een aanval van 25 virussen en trojans genaamd Win 32 (oude bekende van me :().
Mn bureaublad was ook veranderd in een rode bureaublad met de text: 'Warning you may be in danger'.

Met moeite kreeg ik mn eigen bureaublad terug, en heb ik met Avast alle virussen verwijderd.
Avast geeft alleen nog de melding: 'Disk C Boot Record: Unable to scan: Niet meer gegevens beschikbaar.
Scans met Ad-ware, Spywareblaster, Spybot hebben geen resultaten opgeleverd.

Maar naderhand geven veel sites de melding: Hoewel de website lijkt te bestaan is het de browser niet gelukt ermee te verbinden, of: de pagina kan niet worden weergegeven.
Dit is vooral bij sites zoals Trendmicro, pcpitstop en andere sites waar je online kunt scannen of programma's kunt downloaden.
En als er al zo'n site opent dan kan ik niets downloaden omdat de download-link niet werkt of de bestand niet gevonden wordt.
Hiervoor heb ik IE, Mozilla Firefox en Opera geprobeerd.

Systeemherstel geeft aan dat hij niet terug gezet kan worden.

Zouden er nog ergens op mn pc virussen kunnen zitten aangezien Avast niet alles kan scannen?
En hoe kom ik erachter wat er mis is?

Ik heb Windows XP home edition.

Bvd Janny

wow das een aardige aanval

heb je deze al geprobeerd vond bij mij eerst 4 virussen en norton vond niks nou niks er stond wel van virus gevonden en geblokkeerd maar niet verwijderd

http://onecare.live.com/site/nl-nl/default.htm?mkt=en-au
staat er volledige scan(kan later kiezen uit snel/volledig) dan krijg je pop up(als je pop-up blokkering aanstaat kies voor deze keer toestaan en dan kiezen uit snel of volledig

snel aanbevolen dan zoektie alleen naar virussen anders gaatie ook nog schrijfopruiming enzo doen k hoop dat deze werkt (tenzij je hem al geprobeerd heb)

groetjes pascal;)

wat je zou kunnen doen is met het volgende programma scannen (vanmiddag iemand aangerade en de infectie was verdwenen.)

http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
als je de volgende link niet kan openen op je eigen pc, ga dan naar een andere computer. Toets dezelfde link in. Maar doe dan Opslaan. Sla de setup op je computer. Pak nu een usb stick. Doe de setup in de usb stick. Dan ga je naar je eigen computer en stop je de usb stick erin. Nu open je de setup en installeer je hem. (het liefst ook even updaten.)
Ik heb gelezen dat men een snelle scan aanraad, dus niet een volledige scan).

als je na de bovenstaande stap nog last hebt van een infectie kijk dan op de volgende site:
www.nucia.nl (zoek het kopje geinfecteerd, plaats daar een berichtje dan)

@Sims,

Hmm jij komt me heel erg bekend voor.:rolleyes:

www.nucia.nl (zoek het kopje geinfecteerd, plaats daar een berichtje dan)
Hier zit je fout om Hijackthis logjes te plaatsen, dan moeten de moderators of Administrators deze weer naar de goede sectie verplaatsen.

Laatst bewerkt:
offtopic

@crash: heb jij nog een keer de juiste link voor me als je vanaf Helpmij iemand doorstuurd voor een HJT.

ik dacht dat ik al keer goede had van je maar volgens Raymoind weer niet(?)

Hijackthis logs worden hier niet meer nagekeken, daarvoor moet je op een ander forum zijn.

Maak even een Hijackthis log en laat die door een expert nakijken op een ander forum.

Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=19056

Plaats daarna je log in de juiste sectie en vermeld daar ook je probleem erbij.

Je moet je wel even registreren daar, maar dat is net als op Helpmij gratis en eenmalig.

Hier heb je de hele tekst.:)

juist en die had ik al een keer van je
maar link was veranderd begreep ik

Graag gedaan.

Klopt dit is de juiste link.:)

onecare.live.com vond 1 virus, maar het probleem was niet verholpen en mbam-setup werkte niet.
Toen ben ik maar naar nucia.nl gegaan en heb daar eerst de scan Malwarebytes' Anti Malware gedaan. Deze vond de 12 boosdoeners blijkbaar want na het opstarten werkt mn pc weer perfect! Alle sites openen weer en alles werkt weer als vanouds.

Heel erg bedankt voor de tips!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan