Heeel Vreem Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilmicstar

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
ik krijg geen geluid meer uit m'n speakers
ik heb het via m'n on board geluidsk. geprobeerd een een off board.

het geluid dat ik krijg heb ik ff opgenomen miss dat jullie het herkenen
linkje --> http://boomp3.com/listen/c2skdkd7g_k/rec002

kan iemand mij helpen :(

al geprobeerd software van me off board geluidskaart te herinstaleren.
pc opengemaakt en die geluidskaart verwijderd en op nieuw gezet
beide geen effect :(
Please Help Because Can't Without Sound:rolleyes:

Ik krijg helemaal niets te horen als ik dat bestandje afspeel.

Maar het is ook wel wat dubbel. Je hebt last van een vreemd geluid, maar je zegt ook dat je geen geluid hebt uit de boxen. Dus wat is het nou?

Probeer anders eens het geluid dat je hoort te omschrijven.

Verder, zoals hierboven al gezegt is, om te controleren of je geluidskaart (onboard of niet) in z'n totaliteit niet werkt, kun je inderdaad eens kijken wat je krijgt als je een koptelefoon op doet.

het is een geluid dat een beetje klinkt alsof er iets mis is
beste te omschrijven al een enorme RUIS
er is echt niets mis met m'n speaker want als ik heb gebruik voor m'n cd/speler doet ie het gewoon :confused:

voor de rest heb ik al aangegeven dat hij met koptelefoon/oordopje gewoon werkt,

Ik denk dat je de ruis bedoelt die je krijgt als er een aansluiting niet goed zit. Dit klinkt dan als een vreemde (lage) brom.

Bijvoorbeeld de stekkers van de boxen die er net niet volledig in zitten.
Of een microfoon die er half uit ligt.
Het kan ook zijn dat er iets (mogelijk van metaal) tegen de aansluitingen of binnenkabel aanzit.
Misschien komt een aansluiting tegen de rand van de kast aan.

Ik denk dat je de ruis bedoelt die je krijgt als er een aansluiting niet goed zit. Dit klinkt dan als een vreemde (lage) brom.

Bijvoorbeeld de stekkers van de boxen die er net niet volledig in zitten.
Of een microfoon die er half uit ligt.
Het kan ook zijn dat er iets (mogelijk van metaal) tegen de aansluitingen of binnenkabel aanzit.
Misschien komt een aansluiting tegen de rand van de kast aan.

dit is helemaal mogelijk,
alleen wat is dan de verklaring met de headphone/oordopjes
zelfde geluid, :(,,, en zover ik weet doet mijn kabel het perfect
want ik heb namelijk een 3.5 to rca , dus zodat de boxen van mijn Radio gelijk die van mijn PC zijn. en deze kabel heb ik in m'n mp3 en PSP gezet en deed het geweldig
dus het probleem moet bij de pc liggen

Op dat vlak ken ik de vaktermen niet. Maar na een snelle googletocht zag ik dat je met RCA waarschijnlijk tulpstekker bedoelt.

Dan heb ik nu de volgende vragen:
- Een normale geluidskaart heeft alleen maar mini-jack aansluitingen. Hoe heb je dat omgezet naar tulp? Is dit met een kabel of met verloopstukjes? En zoja zijn de verloopstukjes wel van de juiste kwaliteit?
- En gebruik je de radio als versterker? Of maak je gebruik van t-splitsingen?
- Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurd als je de radio niet op de boxen hebt aangesloten. Dus alleen de pc rechtstreeks naar de boxen.

Verder is er wel een verschil tussen een pc of een mp3-speler of psp. Mogelijk dat de pc meer spanning meegeeft over de kabel. En teveel spanning kan ook een oorzaak van een brom zijn.

Maar moet er wel bij zeggen ik ben geen pro, en ook een slechte amateur. Dus bovenstaande is alleen kennis die ik heb opgedaan door een beetje mee te koekeloeren bij anderen :P.

toch bedankt voor je reactie hoor:thumb:

de uitgang van een pc is gewoon een 3.5 jack. dus voor de normale oordopjes
ik heb een kabel, die van 3.5 jack een splitsing maakt naar een gele, witte en rode verloopstekker en die dan achter mijn stereo-installatie prik, en die dan in rca modus zet ( video modus zodat hij de geluiden van mijn pc afspeel)

de stereo installatie gebruik in niet als ''versterker'' want het is m'n enige geluid. als ik die eruit haal dan hoor je het brommende geluid ook.
( p.s. was ook ff vergeten te vertellen dat het geluid ook uit m'n pc komt als hij gewoon aanstaat maar dit is waarschijnlijk vanwege m'n onboard geluidskaart)

de pc rechtstreeks naar de boxen gaat niet want de boxen hebben niet een 3.5 stekkertje, maar van die draadjes ( rood en zwart) om achter je stereo te zetten

Wacht ff, je hebt dat brommende geluid ook als je de boxen niet hebt aangesloten? En daarbij dat je pc hetzelfde geluid ook maakt als hij opstart is vreemd.
Wat je ik zo kan bedenken is dat mogelijk de interne pc speaker niet goed meer is. Deze speaker wordt alleen gebruikt voor PC beeps (oa bij het opstarten).

Verder:
Ik dacht dat mini-jack met een simpele kabelconversie-plug om te zetten was naar tulp. Maarja zeker weten doe ik het niet.

Heb je de stroom van je stereo-installatie af dan? Want anders is het wel een (lichte) versterker. Of in ieder geval een tussenstation die mogelijk storing geeft.

JAA !! ook al de speaker niet is aangesloten heb ik het geluid,
maar als de interne speaker kapot is, hoe kan het dan dat mijn of board geluidskaart het ook niet doet ? want voorheen was het zo dat ik hetzelfde probleem had
maar toen had ik een nieuwe geluidskaart gekocht en dit verhielp het probleem
maar nu heb ik het weer , :eek: en ga niet weer x op x een nieuwe geluidskaart kopen

maar we zijn nu tenminste stapje verder in het probleem dus hopelijk komen we tot een conclusie , dus vanaf hier ,, wat moet ik doen

Zover mijn kennis gaat zit de onboard speaker aangeloten op je moederbord. En heeft niets te maken met jouw geluidskaart.

En we komen misschien dichterbij, maar ik heb ondertussen zo geen antwoorden meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan