Heeft Canon geen cartridges met printerkoppen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Sta op het punt om een nieuwe printer te kopen. Waarschijnlijk de MP 610 of MP 630, maar nu hoorde ik dat de Canon's cartridges worden geleverd zonder printerkop. HP zou deze wel leveren met printerkop.

Klopt dit? of kan het bij Canon ook?

Bij de MP610 hebben de cartridges geen print kop. Ik heb deze printer zelf en hier zit een aparte printkop bij geleverd, die je zelf nog in de printer moet plaatsen. De printkop blijft dus in de printer zelf.

Laatst bewerkt:
Bij de MP610 hebben de cartridges geen print kop. Ik heb deze printer zelf en hier zit een aparte printkop bij geleverd, die je zelf nog in de printer moet plaatsen. De printkop blijft dus in de printer zelf.

Dat betekent dat je die zelf om de zoveel tijd moet vervangen? Hebben ze bij HP dan iets beter gedaan.

Wel verder tevreden over je MP 610?

Beter gedaan? Dat is wat je er van denkt. Inkt vervangen in een HP printer kost dus een vermogen tegen enkele tientjes bij Canon. Ook bij alternatieve inkt is het gebruik van de Canon goedkoper.

HP zegt dat het iedere keer vernieuwen (meeleveren met de inkt) van de koppen nodig is om de printkwaliteit te waarborgen. Canon zegt dat hun printkoppen kwalitatief zo goed zijn dat dat helemaal niet nodig is....

Volgens mij gaat Canon zelfs nog zo ver dat ze het niet eens afkeuren dat je andere inkt gebruikt. Kan ook want hun printers zijn verhoudingsgewijs wat duurder. Ze verdienen dan ook hun geld met printers. HP met inkt.

Als ik het zou moeten zeggen; ga voor de Canon....Ik heb al jaren een 865i en die is zo goed dat ik niet eens een smoes heb om een nieuwe te kopen....:)

Thanks voor je reactie Cookz maar ik ben ook nog ff benieuwd naar Crash' reactie, want hij heeft juist die MP610.

Nou het verhaal dat Canon het niet afkeurt om alternatieve inkt te gebruiken, lijkt me zeer sterk. Daarbij heeft Canon een Fine printkop en geven ze een levensduur op je afgedrukte fotos.(ChromaLife 100 systeem) Dit echter wel met hun eigen inkt. Zelf gebruik ik bij deze printer geen alternatieve inkt. Je zit namelijk ook met de chip op de cardridge.

Zelf ben ik zeer tevreden over deze printer en print veel dvd hoesjes er mee. Vind ook dat ie redelijk alng met de inkt doet. Uiteraard hangt het er vanaf hoe je laat printen. De hoesjes doe ik net niet met de hoogste kwaliteit. Scannen doet ie ook zeer mooi. net als de foto's die je op foto papier afdrukt.

Ik ben even gaan zoeken, maar kan zo gauw niet vinden of en hoe je die printkop kan reinigen buiten de printer. Ik weet ook niet meer of daar electronica in zit, anders zou je deze misschien met lauw water kunnen reinigen.

Dat HP cardridge gebruikt, die een printkop hebben, zie je dus ook in de prijs van de aanschaf.

Laatst bewerkt:
Dat van alternatieve inkt, namen ze vroeger niet op in hun garantiebepalingen. Wellicht tegenwoordig wel, maar pak-em beet 5 jaar terug waren ze daar absoluut uniek in en daarmee kregen ze een hoop klanten (including me!)

Goeie marketing en wellicht wel een herziene regel....

In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Waarschijnlijk ga ik voor de bestaande MP 610 of de nieuwste MP 630.

En ik zal Canon eens bellen of je die printerkoppen zelf kunt reinigen of kunt vervangen.

Laat even weten wat Canon aangeeft over die printerkop. Lijkt me wel handig om te weten.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan