heeft de temperatuur invloed op mijn prossor

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hallo allemaal ik heb een vraag over mijn amd 1700+
de temperatuur van mij prossor word zo`n geraad of 50 60 is dat nu goed want ik hoor steeds dat dit te hoog is kan dat en heeft dat ook gevolgen van mijn snelheid van mijn amd-1700+ .
zo nee kan ik hen met wat meer koeling wat opschroeven qua snelheid (kan in bios) en moetten er dan ook nog wat grotere kopelfin op

alvast bedankt

Naar mijn wete is dat niet té heet voor een AMD.
En ja, temp. beïnvloedt de snelheid. En het is vaak ook zo, als de temp. hoog gaat worden dat je processor gebruik ook vaak hoog is waardoor je PC ook iets slomer gaat worden.

Slomer draaien

Een Pentium 4 zal langzamer gaan draaien als ie te heet wordt.

Dit om de CPU te beschermen tegen beschadiging.

Een Athlon (XP) heeft die eigenschap niet.

Dus voorzover ik weet zal ie niet langzamer gaan draaien.

Een Athlon Xp zal zich bij oververhitting wel uitschakelen als het goed is. (Gaat ook wel eens niet goed)

Grtz.

aan deze kant van de lijn een AMD XP 1900 met een temp van (nu) 55. (stressed 52 tot 58, "in rust" zo'n 48)

redelijk normaal die temp van jouw pc..............

Temp is niet te hoog bij mij was ie rond de 57 graden c:
heb er een dubbelfan icecooler op cpu gezet en nu is ie rond de 46 cel:(met silverpasta)
Groet Willem

Tron een pentium schakelt automatisch uit en de amd athlon niet.
Willem

uitschakelen.

Nee Willem daar moet ik je ongelijk geven.

Een Athlon XP (lees XP!!!) heeft wel een Thermal Diode

De oude Thunderbird niet die gaat gewoon in rook op als ie te heet wordt.

Een P4 zal zich wel degelijk qua snelheid aanpassen aan zijn temperatuur en zal langzamer gaan draaien totdat het gewoon niet meer gaat.

Dan zal ie uitschakelen.

Ik heb daar een leuk filmpje van maar die is 10 MB groot en de url ben ik ook kwijt.

(die weet vast wel iemand)

Je ziet 2 AMD's in rook opgaan (zelfs de XP) terwijl de P4 gewoon langzamer gaat lopen.

Op het moent dat de koeler wordt teruggezet gaat de P4 vrolijk verder.

Grtz.

Oke tron maar dat betekend toch dat amd zo ver
ik weet meestal in rook opgaat.
En pentium stopt tot zover en de cpu nog te gebruiken is en dat je bij de amd cpu +mobo meestal moet vernieuwen.

Rook

Daar heb jij weer een punt maar volgens AMD zou de XP bij oververhitting uit moeten schakelen.

Jammer genoeg gaat dat niet altijd op.

Getuige dat filmpje van Tom's Hardware guide.

(**** waar heb ik die url toch )

Grtz.

Als dat zie zet ik ik mijn pc liever in mijn vriezer!
Gr Willem

en da's nu exact de reden dat (bijv.) MSI bij zijn plankes het progje PC Alert meelevert: er klinkt een afgrijselijk sirene als de processor te heet is geworden...................

zoals mij is overkomen toen ik per ongeluk de stofkap een keer over de achterkant van de pc had gehangen.

De temp waarop het progje begint te krijsen kan je nog zelf instellen ook.......................

Tron
je hebt mischien wel gelijk,maar de info die ik heb van een pc bouwer alle soorten brand amd door in
99% van de gevallen.

Geplaatst door wvdwe
Tron
je hebt mischien wel gelijk,maar de info die ik heb van een pc bouwer alle soorten brand amd door in
99% van de gevallen.
Kijk, dit soort fabelen bezorgen AMD die slechte naam van doorfik-processor.

De situatie waarbij een AMD Athlon Thunderbird/Palomino/Thoroughbred doorbrandt gebeurt alleen als de koeling compleet verwijderd wordt, dus niet alleen de ventilator stopt, het hele koelelement wordt weggehaald.

Als alleen de ventilator stopt, stijgt de temperatuur veel minder snel en crashed de pc al lang voordat de kritieke temperatuur is bereikt, want op het moment dat de pc crashed, stopt de belasting op de processor en daalt het verbruikte vermogen en daarmee de hoeveelheid warmte.

Daarbij opgetelt dat bijna alle moderne moederborden wel enige vorm van hittbescherming hebben (sommigen hebben een directe beveiliging die de pc ook niet aan laat gaan, anderen hebben weer een simpele temperatuur beveiliging).

Dat hele verhaal van 99% is niets anders dan lariekoek en op leugens en geruchten gebaseerd.

Laatst bewerkt:
amd

ik heb pas een nieuwe pc gekocht met een amd processor. als ik het bovenstaande lees, slaat mij de schrik om het hart. hoe weet ik de temperatuur? moet ik voorzorgsmaatregelen nemen en zoja welke? het type is AMD ATHLON-PECM 1200mhz aanduiding Thunderbird.

senior

temp. processor

hmonitor is geen freeware helaas. ik heb wel aida32 maar geeft deze ook een indicatie van de temp?

senior

temp. processor

waar op aida32 vind ik de temp. aanduiding? ik heb ook een cooling progje rain genaamd. schijnt goed aangeschreven. lijkt jou dat wat? ik heb geen sjoege voor wat betreft allerlei instellingen en wat de juiste temp. moet zijn en wat de kritische grens. dus ik waag me er maar niet aan. overigens heb ik nooit de temp. in de gaten gehouden...stom geluk gehad? groetjes

senior

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan