heeft de temperatuur invloed op mijn prossor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Senior,
dat vind je in Aida32 onder Computer>sensors.

temp

ik heb het gevonden. nu nog mijn vraag: wat is maatgevend? hoe weet ik welke temp goed of normaal is? blijf wel vragen he? groetjes

senior

nou mag ik jullie allemaal bedanken ik weet nu genoeg ga kijken voor een p4

temp

bedankt en wat voor conclusie kan ik hieruit trekken? ik ben een volstrekte leek... groetjes

senior

conclusie ? Daar waag ik mij niet (meer) aan. Ik heb al eens eerdere een (oeverloze) discussie gevoerd. De conclusie mag iedereen (uit de diverse postings) zelf trekken. De grap is alleen dat er verrekte slecht een conclusie te trekken valt. Waar de ene beter "scoort" dan de ander, is die "ander" weer net ietsje beter dan die eerste -en omgekeerd- :D :D :D :D :D

Ik heb mijn laatste vorige posting alleen geplaatst omdat er hele "kolonies" pc-gebruikers zijn, die in het verleden zijn "opgevoed" met de stelling dat AMD's heter werden dan Intells (wat ook idd zo was) en daar bepaalde kwalitatieve "conclusies" aan verbonden......... Volgens het geplaatste artikel is het bij de daar besproken processors precies andersom.

Wil je zelf een conclusie trekken ? Klik dan onder in het artikel op volgende en volgende pagina's. Beide apparaatjes worden getest met verschillende software. Als de test van een bepaald stukje software JOU aanspreekt, moet je de voorkeur geven aan de processor die bij een of meerdere testjes JOUW voorkeur het best vertegenwoordigt. (Leuke stelling trouwens op een dag als vandaag............. :D )

Laatst bewerkt:
TEMP

bedankt, ik heb het verdere verhaal gelezen en ik denk dat ik maar niet verder zoek. voor alle zekerheid heb ik speedfan geinstalleerd om de temp. in de gaten te houden, al weet ik niet welke temp. ik als minimum en maximum moet instellen. ik ben op zoek naar een liefst nederlandse uitleg over de gewenste of vereiste temp. van de processor als je me nog een tip kan geven hierover? in ieder geval nogmaals bedankt voor al je moeite. groetjes

senior

Als je nog ff bij Aida32 het merk en type moederbord van je pc opzoekt en het hier plaatst, kan ik je daarnaast misschien antwoord geven op een vraag / vragen die je nog niet eens gesteld hebt...... :D

temp

het betreft: AMD Athlon-Pcem(Thunderbird)1200mhz
naam: ASUS A7V266-E
chipset: via VT8366A Apollo KT 266A

kun je hiermee verder?

overigens krijg ik al een beetje spijt dat ik dit systeem heb gekocht en mijn compaq met intel pentium 3 heb verkocht, want daar hoefde ik niets in de gaten te houden en die was ook aanzienlijk stiller.

senior

ik heb mij "de krampen" gezocht naar de max. temperatuur van de Thunderbird 1200 maar ik kan 'm zo gauw niet vinden. Als richtlijn mag je aanhouden dat er tot 75 graden weinig aan de hand is. (sommige artikelen die ik net tegenkwam gingen zelfs tot 85 graden voordat de grens in zicht kwam, maar ik durf geen expliciet getal te noemem als ik het niet 100% bevestigd heb kunnen lezen en da's me nog niet gelukt!!!)
(optimaal voor een gemiddelde Athlon uit de 1.0 - 1.4 klasse is ergens tussen de 50 en 65 graden, maar nogmaals, ik kan het ff niet vinden.

Helaas biedt jouw moederbord geen tempbewaking zodat je dus niet met een intern progje van Asus ff snel de temp kan checken dan wel het moederbord schakelt alles uit als de grens in zicht komt.

Je zal dus met Aida32 moeten kijken hoe heet 'ie is.

Daarnaast wordt de tempbewaking m.i. "wereldwijd" ook ietwat overdreven. Als jij een pc hebt gekocht bij een "fatsoenlijke" winkel (lees : eentje die verstand heeft van computers bouwen) dan mag je er vanuit gaan dat in jouw systeem een optimale cooler aanwezig is voor je processor en hoef je echt niet naar de temp van je pc te kijken.
Anders wordt het als je een pc "zelf" in elkaar sleuteld. Niet voor niets geven processor bouwers PER processor aan wat zij adviseren voor koeling voor een bepaalde processor. Ga er maar vanuit jouw pc boer dat goed voor elkaar heeft.

Wat zegt Aida32 over de actuele temp van je processor ?

niks mis mee toch?

Gewoon 1x in de 25 jaar even in Aida32 kijken hoe heet 'ie is en verder lekker werken op de computer.

temp

hartstikke bedankt voor al je moeite. ik ben een stuk gerustgesteld. groetjes

senior

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan