ik heb mij "de krampen" gezocht naar de max. temperatuur van de Thunderbird 1200 maar ik kan 'm zo gauw niet vinden. Als richtlijn mag je aanhouden dat er tot 75 graden weinig aan de hand is. (sommige artikelen die ik net tegenkwam gingen zelfs tot 85 graden voordat de grens in zicht kwam, maar ik durf geen expliciet getal te noemem als ik het niet 100% bevestigd heb kunnen lezen en da's me nog niet gelukt!!!)
(optimaal voor een gemiddelde Athlon uit de 1.0 - 1.4 klasse is ergens tussen de 50 en 65 graden, maar nogmaals, ik kan het ff niet vinden.
Helaas biedt jouw moederbord geen tempbewaking zodat je dus niet met een intern progje van Asus ff snel de temp kan checken dan wel het moederbord schakelt alles uit als de grens in zicht komt.
Je zal dus met Aida32 moeten kijken hoe heet 'ie is.
Daarnaast wordt de tempbewaking m.i. "wereldwijd" ook ietwat overdreven. Als jij een pc hebt gekocht bij een "fatsoenlijke" winkel (lees : eentje die verstand heeft van computers bouwen) dan mag je er vanuit gaan dat in jouw systeem een optimale cooler aanwezig is voor je processor en hoef je echt niet naar de temp van je pc te kijken.
Anders wordt het als je een pc "zelf" in elkaar sleuteld. Niet voor niets geven processor bouwers PER processor aan wat zij adviseren voor koeling voor een bepaalde processor. Ga er maar vanuit jouw pc boer dat goed voor elkaar heeft.
Wat zegt Aida32 over de actuele temp van je processor ?