Heeft een bracket een aparte driver nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mhouben

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2008
Ik heb 2 brackets ingebouwd eentje voor de software schijf en een voor een data schijf. In een bracket kan ik de software schijven wisselen en loopt alles perfect bij de 2de bracket geeft het problemen ook als ik de software schijf erin doe. Doe ik de kabels wisselen van bracket 1 naar bracket 2 dan loopt brackt 2 als bracket 1 en is alles prima maar wissel ik weer dan is het probleem er ook weer. Wie kan me helpen ik ben een leek en vrouw dus!!
De software schijven staan op master en de data heb ik als sleve gejumpert. Moet ik ergens nog iets omzetten of wellicht drivers installeren?
Besturingssysteem is Windows XP

Voor IDE- en SATA-harddisks heb je geen drivers nodig.
Bij SCSI-disks moet je drivers laden voor de controller.

Maar ik ga ervan uit dat je een normale IDE of SATA-disk hebt aangesloten.
Is die 2e bracket op een eigen IDE- of SATA-poort aangesloten?
Zoja, heb je de BIOS ook aangepast dat er een 2e schijf in kan zitten (op AUTO-detect zetten)?

Het zijn IDE Schijven en brackets. De Bios stond op auto ingesteld maar ze zitten aan 1 kabel.

Ik ben in de Bios nog eens alles nagelopen en heb alles wat met harddisk te maken heeft op auto gezet. Nu kan ik de master brack in deze schuiven en word ook perfect opgestart. Nu nog de data uitproberen, maar ik hoop dat die dan ook werkt. Is dit niet het geval dan stuur ik weer een bericht. Bedankt allen voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan