Heeft extra geheugen plaatsen zin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Berichten
117
Ik heb een medion md8800, al heel wat jaren geleden heb ik er 1 gieg extra intern geheugen ingezet waardoor ik nu 2 gieg heb.

Pc begint nu echt wel heel traag te worden met sommige software die ik wil draaien, ik wil er 2 bankjes van 1 gieg bijzetten (heb 4 vrije slots). Is dit de moeite van een investering waard? Ik ben toch zo 50 euro kwijt aan beetje knap geheugen bankje.

Zal mijn pc merkbaar sneller worden, zorgt 2 keer zoveel intern geheugen ook voor een dubbele snelheid?:cool::cool:

Dank alvast voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij draait jouw pc nog steeds op windows Xp home
Wat dus inhoud dat het 32bits is.
Dan kan jouw pc maar maximaal 3.2 gig aan werkgeheugen aan.
Zonde van de tweede geheugen module.
Beter nieuwe pc kopen.
 
Waarschijnlijk is je pc ondertussen vol rommel geslopen.
Probeer eerst maar eens om met crabcleaner je pc wat op te schonen, dat is een gratis goed werkend progje.
Ook zou je eens kunnen zien wat er allemaal mee opstart, en als je echt wil versnellen koop een SSD schijf, dat geeft méér snelheidswinst dan ram, al is meer ram ook nooit weg natuurlijk.
Trouwens net 4gb ram gekocht via ebay, 25 euro thuisgestuurd.
 
Ik heb 4 vrije geheugen banken, ik had begrepen dat 4 x 1 gieg sneller was dan 1 x 4 gieg. Ik weet ook eerlijk gezegd niet of mijn moederboard 4 of 2 gieg bankjes ondersteund (is een MSI-7204).

Programma wat meeste geheugen vreet is post sql (een database programma), heeft het bv anders zin om dit vanaf usb stick te draaien. Ik heb op dit moment een 250 GB Harde schijf 8MB cache S-ATA 150-interface 7200 tpm.

Heb toevallig nu via mp 2 bankjes op het oog van beide 1 gieg (samen 15 euro). Dit lijkt me wel een goeie deal, wil alleen wel zeker stellen dat windowx xp 4 gieg ondersteund.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is je pc ondertussen vol rommel geslopen.
Probeer eerst maar eens om met crabcleaner je pc wat op te schonen, dat is een gratis goed werkend progje.
Ook zou je eens kunnen zien wat er allemaal mee opstart, en als je echt wil versnellen koop een SSD schijf, dat geeft méér snelheidswinst dan ram, al is meer ram ook nooit weg natuurlijk.
Trouwens net 4gb ram gekocht via ebay, 25 euro thuisgestuurd.

heb je een link waar en van wie via ebay? welk merk?
 
Een link had ik je ook al gegeven.
Dat is het geheugen dat volgens je eigen link in die PC zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan