Heeft geheugen bijplaatsen zin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiGWXXL

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ha Membres,
Ik heb een puter met 1,6 p 4 processor en 512 mb ddram.
Met sommige programma's vind ik hem te sloom.
Heeft het zin om geheugen bij te kopen? zo ja; welke en hoeveel? ik dacht zelf aan 256 mb.
Ik onderhoud de machine goed, zowel softwarematig als fysiek, dus defrag, temp files, spyware, virussen enzovoort is niet van toepassing.
Thanks again
BiGWXXL

Als je 512 mb ram en 1,6 ghz hebt is je computer niet sloom hoor..

Over wat programma's gaat het hier?

Zou idd niet sloom mogen zijn, maar als je toch bij wilt steken zul je eerst moeten checken of je moederbord wel meer aanvaard. Bij een P4 waarschijnlijk wel, maar het zou niet de eerste keer zijn dat iemand geheugen koopt voor niets...

Wat ook veel vertraging vaak oplevert is spyware. Inmiddels is versie 6 uit van ad aware, een perfect programma die de spyware opzoekt en verwijdert. Je kunt het hier downloaden. Mocht dit nog niet naar je zin zijn, defragmenteer dan eens in veilige modus. Ben je dan nog niet snel genoeg naar je zin, kijk dan even in het boekje van je moederbord hoeveel geheugen je moederbord maximaal aan kan en kijk even naar je moederbord zelf hoeveel geheugenslots je nog vrij hebt. In een computerblad wat nu uit is (volgens mij in de PCM) staat alles uitgelegd over geheugen en geheugen bijplaatsen. Misschien dat je daar wat aan hebt.

Groeten,

Bas

Als ik spel en muziek gebruik, vind ik t sloom gaan, muziek blijft haperen en zo.

dus defrag, temp files, spyware, virussen enzovoort is niet van toepassing.

Ik zal dat boekje s ff opsnorren en kijken of en hoeveel dat ie kan hebben.
Kan ik dan een bankje van 256 bijplaatsen of is 2 x 128 beter?

Thanks so far
BiGWXXL

hey bigwxxl,

meer geheugen bijplaatsen is normaal een goede optie en maakt de pc aanzienlijk sneller, maar omdat je al 512mb hebt denk ik dat het niet veel gaat uitmaken en dat het probleem ergens anders ligd!

voor zover mijn ervaring kan WINDOWS ook niet echt goed overweg met meer als 512mb, meer als 512 wordt niet echt effectief gebruikt, onder linux heeft het altijd wel zin.

ik zou het probleem toch eerst ergens anders zoeken.....
de computer is niet altijd zo sloom geweest neem ik aan...?

onder windows 98/me heeft bijplaatsen weinig zin, onder xp/2000 zou het kunnen helpen.

Hoeveel schijfruimte heb je nog, een harddisk gaat heel wat slechter presteren als hij voor meer dan 75% volstaat.

Stotteren tijdens spellen van het geluid kan komen omdat je videokaart ondermaats is.

Die visuele instellingen van xp trekken ook heel wat computerkracht weg, je zou ze gedeeltelijk of geheel kunnen uitschakelen.

programma's in de taakbalk kunnen vaak uit zonder dat je ze niet meer kunt gebruiken, denk aan realplayer, brandsoftware, videokaartinstellingsprogjes.....

Ik denk dat het ergens anders ligt, bijplaatsen van geheugen zal niet zoveel goed doen.

succes

Of heb je misschien encryption of compressie opstaan? Of ben je de HD aan het monitoren of zo. Het is goed om de HD, processor, geheugen, ... af en toe te loggen, maar niet constant want dat maakt uw PC veel minder performant. Als je zeker wilt zijn dat de HD loggings afstaan kun je in het commando venster diskperf -n intypen en heropstarten, dan staan toch al zeker.

Tja, er kunnen zoveel zaken optreden die een PC langzamer maken...

Het kan ook zijn dat je teveel programma's in de achtergrond hebt meedraaien waardoor je cpu af en toe te zwaar wordt belast.

Suda dave, nee maar naar mate de tijd vordert installeer je zo wel eens wat, nietwaar.

killer boots, ik heb voor zover ik weet niets speciaals aanstaan, tenminste niet meer dan er vroeger aanstond en toen had ik niet deze probleempjes.

Blue thunder, als je nis nav en sysworks bedoelt ;ja, maar dat mag in principe geen probleem opleveren.

Tja, er kunnen zoveel zaken optreden die een PC langzamer maken

ik denk dat ik maar eens terug ga naar mijn oude configuratie - zonder actieve desktop, maar of dat het nou is? een weerkaartje en coolmon mmmh... moet toch kunnen he?

techie ik heb een 80 gig in 4 ren met meer dan genoeg ruimte TENZIJ!!! ik heb een partitie voor xp van 7 gigab te klein is ?????

enfin genoeg stof om over na te denken, ik wacht in ieder geval met bij kopen, eerst maar een geluidskaart,
bedankt allemaal enneeh ik sta open voor suggesties.

Oh ja gisteren bij pitstop een score van ongeveer 820 is dat ok?

BiGWXXL

Staat de DMA van de harde schijf wel aan? Dit veroorzaakt vaak stotteren van muziek e.d.

Wáááátte???

QUOTE]Staat de DMA van de harde schijf wel aan[/QUOTE]

Nog nooit van gehoord, maarreeh vertel het me aub even?
BiGWXXL

Gezien je specificaties ga ik er vanuit dat je 2000 of XP draait.

Ga naar apparaatbeheer -> IDE/ATAPI controllers en dubbelklik dan op de primair ide kanaal. Wat staat er bij 'huidige overdrachtmodus' ?

Idd winxp pro
Ik heb ff gekeken, maar voor mij is het abacadabra, ik doe wel ff n bijlage

Bijlagen

• 1.gif
    1.gif
    69,9 KB · Weergaven: 53
en voor de volledigheid:

Bijlagen

• 2.gif
    2.gif
    69,5 KB · Weergaven: 58
DMA staat dus goed.Maar had je ook een 2e apperaat op je primaire IDE(zo te zien niet)?Nu zou je bij apperaat 1 kunnen kiezen voor uitschakelen.(scheelt weer zoeken bij het opstarten)

B.Jager

Okay ik weet genoeg, ik sluit m
bedankt allemaal
BiGWXXL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan