Heeft het zin om Windows2000 te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Ik heb een computer met win98:

Pentium2 350Mhz
128MB RAM
6GB HD

Daar draait nu windows98 op, maar die crasht bij het opstarten, dus moet ik hem gaan formatteren en opnieuw installeren... Maar heeft het misschien voordelen om er windows2000 op te zetten? Aangezien deze computer binnekort in een netwerk met een Windows XP machine komt, heb je dan een betere samenwerking? Maakt windows2000 mijn computer trager?

En misschien wel de belangrijkste vraag: Hoe ga ik te werk.. Ik weet hoe ik win98 moet installeren, maar hoe kom ik bijvoorbeeld aan een opstartdiskette van win2000?

Met vriendelijke groet,
Pascal

Ik zou het niet doen, zeker niet als je ook nog spelletjes wil gaan draaien. Meer geheugen kan helpen maar of dat, gezien de config, de moeite/geld waard is betwijfel ik.

Windows 2000 kun je via de CD installeren, booten vanaf CD. Kan trouwens ook bij Win98

Hey bedankt voor info.... Dan laat ik het dus maar bij windows98, maar werkt dat vlekkeloos samen met winXP Prof in een netwerkje?

Met vriendelijke groet,
Pascal

Ja hoor werkt prima. Je kan zelfs met XP pro de wizard netwerken doorlopen en aan het eind wordt dan gevraagd of je een windows 98 diskette wil maken, zodat je dan op win 98 ook diezelfde wizard kan draaien en dan draait je netwerk... Zo niet; op helmij krijgen we het wel aan de praat ;)

OK dan! nou dan moet ik nog even wachten op mijn bestelde netwerkonderdelen en dan ga ik aan de slag, mocht het niet werken... dan horen jullie er nog over :)

met vriendelijke groet,
Pascal

Succes! En misschien krijgen we je win98 pc ook nog wel aan de praat? Dan ff nieuw topic openen... :) Of was ie toch al toe aan een nieuwe format?

Moet opzich prima kunnen, win2k draaid prima van af een 350 dus waarom niet. Het is echt niet zo dat 2k veel zwaarder is dan 98. Ja XP is veel zwaarder dan 98 maar met 2k valt dat reuzen mee.

Het is veel stabieler, beter geheugen beheer en support / patches tot 2006 dus waarom niet he :)

Nouja ik hou het op Windows98, daarvan heb ik de ceedees, die van windows2000 zou ik dan nog ergens vandaan moeten halen....

Wat betreft die problemen met win98, ik wilde hem sowieso formatteren, met een schone lei beginnen, dus dat hoeft niet opgelost te worden!

Met vriendelijke groet,
Pascal

Geplaatst door Sith Warrior
Moet opzich prima kunnen, win2k draaid prima van af een 350 dus waarom niet. Het is echt niet zo dat 2k veel zwaarder is dan 98. Ja XP is veel zwaarder dan 98 maar met 2k valt dat reuzen mee.

Het is veel stabieler, beter geheugen beheer en support / patches tot 2006 dus waarom niet he :)

Jeetje, bij mij draait W2000 pro op een P1 - 166 mhz en 64 mb geheugen! Beetje traag, maar het wil!

Win 2 beter tov Win 98 SE

Heb zelf pas ook nog een keer W2K geinstalleerd op PII 366 met maar 64 MB RAM / 6 GB HD. Werkt echt en met 128 MB natuurlijk beter. Heb eerder een PIII600 omgezet van Win98 naar W2K en het is zalig dat de PC niet steeds meer vastloopt. Mijn keus is absoluut W2K.
V.w.b. XP heb dit draaien op een laptop PII 266 met wel 192 MB RAM en 4 GB HD. Natuurlijk start deze niet snel maar wel sneller dan 98... als de programma´s eenmaal bij zijn gaat het prima. Zou er nog eens over denken.

Ik w2k Server editie op een p 333Mhz celeronetje met maar 64 mb werkgeheugen, loopt perfect.

Nog even over je vraag of w98 of w2k, ik zou w2k pakken aangezien deze veel beter kan omgaan met xp zijn NAT en ICS functies waardoor onder w98 je problemen kan krijgen met server applicaties, dat houdt in bijv. een bestand doorsturen naar een vriend mbv msn messenger zal onder w98 dan waarschijnlijk niet gaan terwijl er met w2k geen problemen zullen zijn (mits geupdate).
Zo zijn er wel nog genoeg redenen waarom ik voor w2k zou gaan waaronder ntfs, wat toch heel wat veiliger/stabieler is dan fat32 wat dus w98 geruikt.
Dan zou ik nog vanwege de nieuwe hardware ondersteuning voor w2k kiezen aangezien deze veel meer nieuwe hardware ondersteunt dan dat 98 dat doet, zou je dus een nieuwe usb gamepad halen, dan krijg je onder 98 waarschijnlijk problemen, onder w2k niet.
Dan is er nog een grote reden waarom ik niet voor 98 zou kiezenn en dat is dat w98 niet meer wordt ondersteunt door Microsoft, zou je dus problemen krijgen met nieuwe hardware dan gaat microsoft zich geen moeite voor je doen, terwijl dit bij w2k geen probleem is.
Nou hoop je hiermee genoeg geinformeerd te hebben.
Je kan altijd trouwens nog een upgrade uitvoeren vanaf w98 naar w2k, moet je wel even opletten dat je dezelfde taal hebt.

Vriendelijke groeten Owen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan