Heeft iemand ervaring met DD-WRT firmware?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Ik heb een Linksys WRT54G2 v1.0 router die ik als tweede access point naast mijn modem/draadloze router wil plaatsen. Met de originele firmware van Linksys kan ik alleen de uitbreiding als 2e netwerk configureren, wat betekend dat de computers in het oude gedeelte niet meer met de computers in de uitbreiding kunnen communiceren. Voor deze router is er alternatieve firmware van DD-WRT verkrijgbaar, waarmee ik misschien de router als access point kan configureren.

Heeft iemand ervaring met DD-WRT firmware, gezien dat ze nogal gecompliceerd geflasht dient te worden?

Gezien dat het een hardware vraag betreft heb ik het hier geplaatst en niet onder netwerken.

Volgens mij kun je ook kijken naar tomato. DD-WRT is echt "hardcore". als je alleen access point nodig hebt zijn er vaak vriendelijkere alternatieven.

Ik weet echter niet of tomato nog actief onderhouden wordt e.d. en of het op deze specifieke hardware werkt.

Het probleem is dat voor mijn model geen tomato bestaat...

DD-WRT is niet zo heel moeilijk in te stellen, maar je moet er wel wat langer voor gaan zitten. Het proces is wat lastig omdat je router niet op linux maar op vxworks draait. Als je eenmaal vxworks verwijderd hebt en vervangen door linux (stap 6) gebruik je eigenlijk het normale proces pas.

In principe zou na stap 6 ook andere firmware moeten werken, maar dat risico zou ik niet nemen. Het lastige is dat je router nooit gemaakt is om nieuwe firmware te draaien (zelfs expres niet, daarvoor hebben de de GL bedacht)

En welke versie van dd-wrt kan ik dan als upgrade gebruiken? Er wordt iets van build 14929 geroepen, maar ik weet niet welke bestand het is.

Wat ik heb gevonden is: dd-wrt.v24_micro_generic.bin

Deze firmware werkt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan