Heeft VISTA ook Outlook in zich ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransfit

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Dag, ik ben een leek op computergebied, een gebruiker.
Nu wil ik voor op reis een laotop aanschaffen, maar daar zit alleen VISTA op.
Zit in VISTA ook OE zodat ik HOTMAIL kan koppelen daaraan, zoals ik nu bij XP heb.
Andere vraag is, als je alleen word en exel wilt gebruiken welke OFFICE kan ik dan het beste aanschaffen.
Vriendelijk dank voor je reactie.
Frans.

In Vista zit geen Outlook Express meer. Hiervoor in de plaats zit Windows Mail. Is een moderne Outlook Express.

Welke Office je moet kopen. In elke office versei zit zover ik weet altijd Word en Excel dus de goedkoopste. Dit is vrij eenvoudig uit te vinden als je hem gaat bestellen. Er staat bij een versie zeker wat er in zit in Office.

Vergeet het maar, in Office zit niet standaard meer Outlook. Dat mag je er los bij kopen.

Ik zie dat in de vraagstelling Outlook staat................... -> (Home > Helpmij.nl Forum > Software > Microsoft Office > Office algemeen > Heeft VISTA ook Outlook in zich ?) maar dat idd. in het startbericht OE staat.

Maar voor OE geldt hetzelfde verhaal. Het schijnt dat Neelie Smit-Kroes er debet aan is dat het niet meer standaard in de versies is geïntegreerd.

Aan de andere kant heb ik de indruk dat Vista mail gewoon de ouderwetse OE is, alleen heet het nu anders. (Weer Neelie Smit-Kroes?)

Laatst bewerkt:
Inderdaad het heet nu Windows Mail en ziet er iets anders uit maar werkt voor de rest hetzelfde.

Window Mails offline te gebruiken ?

Jullie zijn snel zeg met reacties, bedankt.
Ik merk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest met m'n vraag.
Als we op de boot varen gebruik ik een kpn mobiele kaart, dat kost veel in het gebruik en dus maakte ik op m'n oude laptop, waarin Hotmail gekoppeld was aan OE gebruik van het offline gebruik, alleen voor ontvangen/verzenden ging ik even online.
Maar die computer is gestolen en ik ga dus nu een andere kopen en wordt nu geconfronteerd met Vista waarin zoals jullie zeggen Window Mails zit.
De vraag is dus kan dat op dezelfde manier werken ? een gekoppelde Hotmail aan Window Mails en dan offline er mee werken en online versturen/ontvangen.
Bedankt.

Heb jij een gratis account van Hotmail?

Als dat zo is heb je een hele grote kans dat dat niet meer gaat werken namelijk. Hotmail ondersteunt geen POP3 meer in gratis accounts.
Het schijnt in Thunderbird wel weer te gaan en dat zal ik even voor je opzoeken.

HIER DUS!!

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=295469

Dus even Thunderbird downloaden en deze tutorial doorlopen.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dit een optie is, maar gmail (www.gmail.com) ondersteunt dit wel. Een nadeel is dat je dan wel een nieuw e-mail adres gaat krijgen (Is overigens wel gratis).

Groet,

Niek

En voor word en excel zou je het gratis openoffice kunnen gebruiken.

Goeie tip, gebruik ik zelf ook.

Dus mocht je gmail nemen, en je hebt het hele registratieproces afgelegd, én je bent ingelogd, kun je rechtsbovenin op 'instellingen' klikken, dan op het tabblad 'Doorsturen en POP/IMAP, en klik daar onder 'Downloaden via POP' of 'IMAP-toegang' op 'Configuratie instructies'. Daar staat alles haarfijn uitgelegd ;) Als je het verschil wilt weten tussen POP en IMAP, druk je op Meer informatie onder 'IMAP-toegang' ;)

Laatst bewerkt:
Volgens mij betaal ik 19.95 per jaar aan hotmail, die zou dan dus aan Vista's Window Mail gekoppeld moeten kunnen worden en dan zou ik ofline mails kunnen maken, dat is mooi.
Die tip van gratis Open Office ga ik ook opvolgen.
Allemaal bedankt hoor.
MVG Frans.

Dan zou je een betaald account hebben en deze ondersteunt POP3 dus kan je doen wat je wil inderdaad en hem aan Windows Mail koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan