Heeft Wifi versterker nut voor internet radio ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvdven

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Ik heb een internet radio gekocht maar de connection wordt steeds verbroken. Huis is gelijkvloers, afstand naar modem is max 10 meter. Heeft het zin om een wifi verster aan te schaffen zodat de radio 'connected' blijft ? We hebben een KPN basis abonnenment (tot 8 Mb/s download, tot 1 Mb/s upload), geen idee of het daarmee te maken kan hebben ? Als dat te weinig mb's zijn voor het gebruik van internetradio moet ik de radio terugbrengen en een 'gewone' kopen. Ik krijg hierover graag advies. Alvast bedankt vooor je reactie.

Hoeveel muren zitten er tussen de radio en de router?
En een kabel is geen optie?

Er zit 1 (houten) muur tussen en nee, een kabel wil ik niet. Ik heb immers niet voor niets wireless.

Alleen een waterbed of gewapende muur zou een boosdoener kunnen zijn. Aangezien je een houten muur hebt, zit het probleem bij de radio danwel router.
Heb je geen probleem met een draadloze laptop als je op de plek zit waar nu de radio staat?
Zo nee, dan ligt het probleem bij de radio. Een internetradio vraagt niet veel down- en upload.

Met een laptop hebben we in diezelfde ruimte geen probleem met de 'verbinding'. Ik denk dat we er maar eens mee terug gaan en een andere vragen. Kijken of die het wel doet.
Zo niet, dan moeten we misschien voor een ander type internet radio kiezen.
Bedankt voor je reactie.

Het is een Sony CMT-MX700Ni/MX750Ni (Micro Hi-Fi Component System).

Allen nog bedankt voor de reacties. Het resultaat is hetzelfde als we de radio met een kabel aan de router hangen. Er komt gewoon te weinig MB binnen op sommige momenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan