Heel dringend ivm hitte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Backero

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2004
Hallo allemaal

Ik heb onlangs MBM op mijn pc geïnstalleerd. nu geeft mijn pc de volgende waarde weer qua warmte:

case 39 C
CPU diode 47 C
CPU Socket 68 C

en dit bij normaal gebruik.

Zijn deze waarden niet te hoog? Ik heb namelijk mijn CPU socket al naar 75 C zien gaan

Bedabkt voor de info alvast.

Groeten,

Backero

Om wat voor processor gaat het hier?
Processor koelblok vrij van stof?
Niet te veel en niet te weinig koelpasta tussen het koelblok en de processor?
Hoe zit je met de rest van de PC-kast koeling?

- waar staat je pc?
(in een kast?, is er genoeg ruimte vrij? )

Ik heb een AMD Athlon 2100+ processor, de koeling is volgens mij goed, maar zo heel veel verstand heb ik er ook niet van.

Maar volgens de Bios Setup, als ik die bekijk is de MN temp 39C en de CPU temp 49,5 C bij normaal gebruik. Nu enkel met IE open.

ja hij staat gewoon in een computer kast en de achetrkant is open, er zit geen achterwand in die kast

Geplaatst door Backero
Maar volgens de Bios Setup, als ik die bekijk is de MN temp 39C en de CPU temp 49,5 C bij normaal gebruik. Nu enkel met IE open.
Hoe kun je de Bios setup aflezen als IE open staat?
Windows is dan toch nog niet opgestart, als je in het Bios zit?

Mischien toch voorzichtig de pc van binnen vrij van stof maken.
Dit kan aardig wat graden schelen.

die temperaturen heb ik afgelezen toen ik de pc opnieuw opstartte, heb ik eerst ff in de bios gekeken

Geplaatst door Backero
die temperaturen heb ik afgelezen toen ik de pc opnieuw opstartte, heb ik eerst ff in de bios gekeken
Op dat moment stond IE dus niet open.
Persoonlijk vind ik dat redelijk warm, ondanks dat je pc daarvoor al aan stond.:confused:

Ik zou toch eens naar de hoeveelheid stof kijken.

heb je "everest home editon" ?
bij mij staat bij computer -> sensors:

Temperaturen:
Moederbord: 42 C
CPU: 52 C
Maxtor HD: 38 C
MAxtor 38 C
---> Athlon XP 2400+

Ik krijg daar Moederbord 39C
CPU 67C
CPU diode 46 C
Aux 15C
Maxtor 45C

Ik zal eens kijken of er stof inzit. Met wat kan ik dat eventueel het best verwijderen?

Goedenavond :).
Gewoon alles loshalen en voorzichtig met de stofzuiger erdoor , ik gebruik ook meestal een kwarstje erbij om het stof eerst beetje los te vegen ;).
P.s. wat ik ook wel eens doe is een druppeltje naaimachine olie in het gaatje druppen op de cooler van de cpu , draait tie ook weer ff soepel. Gaatje zit onder de ronde stickertje .. Maar giet er niet te veel in das niet goed :rolleyes:
suc6 oswaldo..

Geplaatst door oswaldo.r
Goedenavond :).
Gewoon alles loshalen en voorzichtig met de stofzuiger erdoor , ik gebruik ook meestal een kwarstje erbij om het stof eerst beetje los te vegen ;).
P.s. wat ik ook wel eens doe is een druppeltje naaimachine olie in het gaatje druppen op de cooler van de cpu , draait tie ook weer ff soepel. Gaatje zit onder de ronde stickertje .. Maar giet er niet te veel in das niet goed :rolleyes:
suc6 oswaldo..

Ik heb wel eens gehoord dat je met zo'n kwastje een electostatische reactie kan opwekken met alle gevolgen van dien. Weet jij hier iets van? Ik blaas het er altijd maar tussen weg; ook niet zo geniaal.

Hallo XP :).

Het zo best kunnen , maar ik doe het iedere 2 maanden met kwarstje en gaat al 3 jaar goed ;)
Niet te lang vegen en niet te hard ;) denk dan dat je pc niet statische geladen wordt .. maar je vraag me wel wat :D:D

Hallo

Het reinigen , indien de p.c. "geaard" is , kan normaliter niet echt veel kwaad .

Uiteraard dient het slachtoffer op een geaard stopkontakt te zijn verbonden.... "opbouw eventuele statische elektriciteit voorkomen .)

Een temp. verschil van 20°C tussen c.p.u. / case voor een a.m.d. systeem lijkt mij ...."normaal" , zeker indien men conventionele en geluidsarme koeling toepast....

Peter

dankuwel voor de tips allemaal, ik kan al een heel eind verder nu.

groeten,

Backero:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan