heel erg langzame booting /opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vierkant

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje een pc, zelf samengesteld en inelkaar laten zetten door alternate. Maar sinds een paar weken start de pc HEEL er langzaam op, meer als 20 min... en dit duurt iets te lang, opstart progamma's zijn zo goed als normaal. En snap er niets meer van
een paar specificaties:

- Rampage Formula
- 4gB werkgeheugen
- Sapphire HD4870 x2
- intel core duo, 3.2 GHZ
- en vista

hoi,

Wanneer duurt het opstarten lang? Als je nog windows aan het laden ben, of wanneer je je buroblad al in beeld heb?

Ik heb dit probleem ook gehad.
Ik ben gewoon naar de zaak gegaan waar ik de computer had gekocht,
zij zette er een nieuwe harde schijf in en geen problemen meer.

Het is als scherm kom van mijn moederbord,

Dus je C schijf was gewoon heel sloom?/kapot?

thanks iedergeval alvast

dus als ik nieuwe C schijf erin zet dan moet he goed zijn?

Zo'n antwoord is wel heel makkelijk. Dan zou iedereen die hier een vraag stel maar beter terug naar de winkel moeten rennen.

Eigenlijk zijn er 3 controle momenten, althans zo lijkt het voor ons.
Voor het laden van Windows, tijdens het laden van Windows en wanneer je op het bureaublad ben.

Voor het laden van Windows issie al traag zeg je. Dis nog voor je dat logo van Windows krijg met het laad balkje.

Je computer is eerst al je hardware aan het controleren. Z
je ziet ook wat lampjes knipperen. Als iets niet gevonden wordt of niet na behoren functioneerd, dan kan het zijn dattie daarvwa langer over doet. een fout in hardeschijf kan, maar dat is het lang niet altijd. Het kan ook gewoon weg zijn dat er een USB stick in steekt die jue optimaal is, of cd rom die niet werkt. Soms is het zichtbare wattie opdt moment controleerd. Maar soms zie je daar een logo over heel het scherm (logo van moederbord). Waarschijnlijk als je op TAB druk dat dan meer zichtbaar word.

Wat je kunt doen. Trek alles van je pc af. Dus maak ook kast open en koppel CDROM spelers af, pci kaarten, enz. Laat natuurlijk CPU, videokaart geheugen en voeding zitten. Dat is de basis. Handig is om eerst te testen ook met de hdd er aan.

Alsie het dan wel goed doe, doe dan 1
voor 1 alles weer terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan