Heel graag hulp gevraagd kom er echt niet uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimitry

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Hallo alvast bedankt voor het lezen,

Ik heb het volgende probleem: Ik had iets gedaan vanmiddag in bios overclocking. Had er ooit iets over gelezen, en het was doen of niet doen geen moeilijke opties (zou naar mijn idee automatisch gaan) nu is dit het geval: Eerst starte mijn pc op en dan stond er Primary blabla [none]
Secondary [none]
Etc.
Etc.

Dus ik kijken in bios kan niks vinden. Toen deed het volgende probleem zich voor: mijn beeldscherm blijft op standby (krijgt geen signaal) hij doet het wel ik typ deze vraag d.m.v. dat beeldscherm dus dat is het probleem niet. De video kaart lijkt me sterk datie kapot is want 10 min ervoor deed ie het nog.

Ik heb al bios gereset d.m.v. de jumpertjes. Maar kan dus niet zien of dat iets uitgehaald heeft. Want mijn beeldscherm doet het niet:/

Iets of Iemand een oplossing?:thumb::thumb:

Je bent een held als je me red!

Groeten Dimitry

probeer de monitor eens op het onboard videokaartje aan te sluiten. en kijk of je beeld hebt.

Allereerst bedankt voor je reactie.

Had ik ook al naar gekeken maar de videokaart is voor vga en de monitor ook en die onboard is niet vga. ik heb een Soltek Sl-75DRV5 moederbord.

Gr dimitry.

daar heb je verloopstukjes voor.
meestal krijg je die gratis met je videokaart mee. dat zegt dus wel hoeveel ze kosten.
probeer ook eens de stroom van je pc af te halen en het batterijtje op je moederbord een minuut er uit te halen. zo reset je ook je bios.
probeer als dat alleemaal niet werkt gewoon eventjes je videokaart er uit te halen en er weer in te stoppen. maar eerst jezelf ontladen ivm staticiteit.

Ook jij bedankt voor je reactie.

Mijn beelscherm is VGA mijn video kaart ook. Dus ik moet vga naar dat oude soort stekkertje bestaat niet toch?

Het batterijtje heb ik er al tig keer uit gehad. 1 minuut maar ook 2 keer 3 minuten met de jumpers etc overgezet. Werkt niet.

Video kaart heb ik er in en eruit gehad maar ook mee lopen rommelen niks helpt.

MVG Dimitry

DVI_VGA_ADAPTER.jpg

misschien heeft een kennis wel zo'n omzettertje, die je even mag lenen om te testen.

zo niet kunnen er dus 2 dingen aan de hand zijn.

OF je videokaart is kapot

OF je moederbord is kapot.

Bedankt.

Ik ga er maandag meteen eentje kopen:)

Ik laat weten oftie iets doet.

Groetjes

Ik heb al bios gereset d.m.v. de jumpertjes. Maar kan dus niet zien of dat iets uitgehaald heeft. Want mijn beeldscherm doet het niet:/

probeer eens een deftige reset, stroom eraf, batterij eruit, on indrukken

Kan zijn dat met jumpertje geen goede reset gedaan was.
Altijd het proberen waard...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan