Heel groot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
306
Ik heb een groot probleem,
Als ik mijn externe ip adres intyk dan kom ik in de router!
Dit moet absoluut niet wat is hier tegen te doen dat je alleen nogmaar via de interne kan komen?

Edit: Ik heb een dag geleden wel net Xampp verwijdert mss dat het daar aanligt, maar ik heb geen 1 poort open
 
Laatst bewerkt:
De externe die ik bedoel die op mijnip.nl staat
De interne Start uitvoeren cmd ipconfig


Maar ik ga nu echt mijn externe niet posten
 
van externe 94 en intern 192.168.*.*
Met andere pc kom ik der ook in
 
Laatst bewerkt:
Begrijp je probleem niet....

Wanneer je je eigen externe IP ades ingeeft, kom je ALTIJD gewoon in je router
 
Nee dat ga ik dan nu doen,


Gewoon de reset knop bovenop de router indrukken,
Of een gehele fabrieks reset dat kleine knopje die je met een pen in moet drukken?
 
Nee ik moet normaal vanaf het ip adres wat op mijnip.nl staat niet in de router horen te komen,
Dan kan iedereen van buiten af in de router
 
Nee ik moet normaal vanaf het ip adres wat op mijnip.nl staat niet in de router horen te komen,
Dan kan iedereen van buiten af in de router

Je komt met allebei in je router, interne en externe adres

Niet voor niets beveiligd met username en password
 
Je zegt dat je het met een andere computer hebt geprobeerd en dat je dan ook met het externe ip op je router komt...

Staat deze copmputer ook in je eigen netwerk of is dat een computer van "buiten" dus bij iemand anders thuis?

Het kan namelijk zo zijn dat je modem via je externe ip adres bereikbaar is als je het via je eigen netwerk doet, maar niet wanneer je het van buiten doet.

Mocht hij toch van buiten bereikbaar zijn dan zullen we het merk en type van het modem even nodig hebben zodat we kunnen zoeken welke instellingen het kunnen uitschakelen.
 
bij 9999 van de 10000 routers klopt het dat als je je externe IP intikt vanaf het interne netwerk je op je router uitkomt,

Uitzondering daarop is dat als je draadloos werkt het vaak standaard is ingesteld dat je niet de router mag beheren

Het heeft namelijk te maken met het feit dat je router prima weet welke IP adressen hij zelf heeft. waardoor je als je op de interne netwerkkaart van de router binnen komt met een aanvraag voor iets van de externe netwerkkaart, gewoon antwoord gaat krijgen
Zit je niet op het interne netwerk kom je de firewall tegen op de router en mag je er niet op.

(dit is ook vaak de oorzaak van de vraag: "Ik heb een webserver maar als ik mijn externe ip adres intik kom ik op de router uit ook al is poort 80 goed geforward")
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan