heel hard hulp nodig!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahjvdberg

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2004
Ik heb een probleem. Mijn computer doet het al tijden slecht en mn virusscannerknop is onklaar. Nu heb ik online gescant met housecall.trendmicro en die vond in mijn system32 map een bat_sasser.a, die die niet kan verwijderen. Verder heb ik nog gescant met symantic en die vond in mijn system32 map een w32.spybot.worm en een download.trojan. Deze virussen krijg ik dus niet verwijderd. Ik heb al geprobeerd om mijn computer op te starten in de veilige modus, maar dat doet ie ook al niet meer. Verder heb ik er al verwijder tools op los gelaten (tenminste op de sasser, voor de anderen kon ik er geen vinden), maar dit lijkt ook niet te helpen. En mijn virusscanner doet het dus ook al niet meer, dus ik begin onderhand te vermoeden dat ik serieus in de problemen zit. Kan iemand mij helpen?

probeer je virusscanner opnieuw teinstaleren zodat je weer kan scannen.
het scannen moet je alleen in veilige modus doen.start je pc opnieuw op en blijf drukken op f8
je komt nu in een scgerm en kies veilige modus.
nu scannen
nu kan je wel de virussen hopelijk verwijderen

succes

hmmm

Probeer McAfee Stinger eens, hier te krijgen.

Dit is een removertool die een aantal virussen kan herkennen.
Wat voor een antivirusscanner heb je?

@Goldfinger,

De vraagsteller zegt dat hij niet meer in de veilige modus kan komen.
Waarom adviseer jij het hem/haar dan?:o

Housecall dtecteerde ook Bat Sasser a op mijn pc. Norton AV niet. Kon ook niet verwijderd worden. Ik zou me hier geen zorgen over maken, want ik heb nog geen problemen van dit virus. Misschien een fout van Trend Micro?

Geplaatst door Raj
Housecall dtecteerde ook Bat Sasser a op mijn pc. Norton AV niet. Kon ook niet verwijderd worden. Ik zou me hier geen zorgen over maken, want ik heb nog geen problemen van dit virus. Misschien een fout van Trend Micro?

Wat een onzin!!!!!!!!!!
Wel eens gehoord van 'pay-loads' of 'triggered events', zou me toch maar zorgen gaan maken. Vroeg of laat zal dit virus dus tot een 'uitbarsting' komen.

http://www.pestpatrol.com/pestinfo/w/win32_sasser_a.asp

Ik heb die stinger erop losgelaten en die vond wel heel wat virussen en die heeft ze ook gedelete. Ik kan de computer ook weer in de veilige modus opstarten. Mijn virusscanner (de gratis Antivir personal edition) doet het echter nog steeds niet, heb m al opnieuw gedownload, maar dat helpt ook niet. En housecall geeft nog steeds de bat_sasser.a aan, de rest van de virusscanners geeft echter niets aan. Zou iemand anders misschien even naar mn logfile kunnen kijken of daar iets vreemd mee is?:

[edit] Log verwijderd [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan