Heel nieuw netwerk (voor een netwerk dummy)

• Onderwerp starter Onderwerp starter eazyQ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eazyQ

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2003
Ik ben op netwerk gebied een echte dummy maar toch wil ik een netwerkje aanleggen. Ik heb:
1 pc win XP pro
1 Laptop win XP home
1 switch
ruim voldoende UTP kabel
1 kabel internet aansluiting (wanadoo broadband basic)

en ik wil:
beide pc's evt onafhankelijk van elkaar laten www-en (dus 1 uit en 1 aan)
en als ze beide aanstaan bij kunnen netwerken en www-en.

de vraag:
heb ik nog meer nodig en hoe stel ik dat allemaal in? want die wizards van XP, dat heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet want of ze zien elkaar helemaal niiet of wel maar ik kan niets delen. Dus wie kan mij een overzicht geven wat ik waar moet instellen om het voor elkander te krijgen.

tja, kan zoveel zijn, gebruik anders eens de zoekfunctie van helpmij, ( gewoon netwerk in type ) wie weet vind je daar wel wat.

anders effe google-en

of effe precies zeggen wat je in pc 1 en in pc 2 hebt ( hardwarematig)

Ik heb bij mij thuis dezelfde opstelling.

De pc moet je als volgt instellen:
1. Maak een Wanadoo-verbinding en deel deze.
2. Plaats de pc in een netwerk (THUIS of zo) en stel de mogelijkheid van Internet Connection Sharing (ICS) in. De andere pc's mogen de verbinding beheren en gebruiken.
Dit duurt even. Zeg daarna dat je geen verder instellingen wilt doen.
Deze pc is nu klaar.

De laptop als volgt instellen:
1. Maak een Wanadoo verbinding en deze NIET delen.
2. IP-adres moet automatisch verkregen worden.
3. Plaats de laptop in dezelfde werkgroep (THUIS of zo) als de pc.
3. Start Internet Explorer op Tools in het menu (naast help) en op Opties. Kies het tabblad Verbindingen en selecteer de Wanadoo-verbinding. Klik daarna op de tweede radiobutton (Maak verbinding indien geen verbinding aanwezig is).
Klaar ben je.

Indien de pc aanstaat en deze een verbinding heeft met Wanadoo, zullen PC en laptop gelijktijdig kunnen werken. Wanneer de PC wel aanstaat maar geen verbinding heeft met Wanadoo, zal, als de laptop er om vraagt, via de PC een verbinding met Wanadoo worden gelegd.
Staat de PC niet aan, dan zal de laptop zelf de verbinding met Wanadoo leggen.

Zorg er wel voor dat bij de verbinding met Wanadoo NIET gevraagd wordt om een wachtwoord en dat deze de verbinding automatisch opstart.

Veel succes

Aanvulling op mijn eerdere bericht.

Indien de PC later aan wordt gezet dan de laptop, moet je de volgende commando's uitvoeren op je laptop die je het beste in een bestandje kunt plaatsen met de naam "Renew server.bat" en deze op de desktop zetten:

ipconfig /release
ipconfig /renew

Deze commando's zorgen ervoor dat de standaard windows ip-adressen (private reeks, 169......) worden vrijgegeven en opnieuw moeten worden ingesteld door de server (= je pc).

PS. Beeindig eerst de verbinding met Wanadoo als deze aan staat.

Hoi,

Kijk ook hier even voor wat algemene info over netwerken.

Grtzzz

Vats bedankt voor alle reactie, ga vanavond meteen aan de slag. Laat jullie wel weten (hopelijk via me nieuwe netwerk) of het gelukt is (ga uit van wel, na deze stortvloed aan tips en info)!

laterzzzzz

zou hier nog even op terugkomen, had eindelijk alles draaiend, crashed de pc. Alles eraf gegooid, nu win98 SE erop, zonder netwerk. Inmiddels pc nogmaals gecrashed, heb laptop maar op monitor aangesloten en dump de pc. Volgend jaar koop ik wel een neiuwe....

toevallig.

ik wilde net vragen hoe t gegaan is.....

vind wel dat je drastische maatregelen neemt ivm de pc....

of is het een pentium 1 ofzo?

Groeten Tommy

Tommy,
het is een pentium 3 op 1 Ghz, Hercules 3D 4500 +TV out, Philips 48speed brander, Samsung 48 speed CD-ROM, 256MB intern, 8Gb HD en 1Gb HD.

Inmiddels al 3 moederborden versleten, 2 grafische kaarten en 2 processors. Ooit gekocht als pentium 3 op 450Mhz van Fujitsu Siemens, inclusief 17inch monitor, die nu ook kuren heeft, kleuren die spontaan groen of geel of rood worden. Al gekeken of de kabel vervangen kon worden, maar die loopt nog rechtstreeks vanuit de monitor en ben niet zo'n nette soldeerder dus daar begin ik niet aan.

Ben het apparaat gewoon een beetje zat, heb ook een laptop, op AMD 1800+ dat draait een stuk beter, dus alle randapparatuur aan de laptop gehangen en gaan met die banaan.

laterzzzzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan