Heel raar probleem met Winrar en Nero Express op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richh

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Ik heb via fileserve een film gedownload en toen begonnen de problemen:

1) Als ik het .rar bestand wil uitpakken krijg ik de foutmelding: archief heeft een onbekend formaat of is beschadigd. Ik heb al op internet gezocht maar ik heb geen oplossingen gevonden.
- Dit is met meerdere bestanden het geval, dus het zal wel niet beschadigd zijn

2) Als ik de film wil branden op een dvd met Nero Express dan zie ik daar ineens de ''beschadigde'' film staan. Het rare aan dit alles is dat Vista het in mijn map niet kan zien en de .rar bestand niet kan verwijderen: het is wel 700mb groot en het moet wel weg om ruimte te besparen!
- De ''beschadigde filmS'' spelEN gewoon goed af op mijn dvd speler, weer een reden om te zeggen dat bestanden niet beschadigd zijn
- Nero Express geeft wel een licht gekleurde .avi logo aan

3) Winrar opnieuw geinstalleerd van versie 3.8 naar 3.93, maar de problemen blijven.

Wie kan mij verder helpen?

nog niet geprobeerd ,maar als dit met meerdere bestanden het geval is dan ligt het toch niet aan het bestand?

Fileserve is net zoals bijv. RapidShare en MegaUpload een site waar je bestanden kunt hosten. Voor zover ik weet worden PAR bestanden alleen maar gebruikt bij nieuwsgroepen (enkele uitzonderingen daargelaten). Weinig kans dus dat er op Fileserve PAR's staan.

De bestanden kunnen toch corrupt zijn. Er zijn genoeg jokers die rotzooi uploaden. Heb je al geprobeerd om de bestanden opnieuw te downloaden?

Wat is de precieze extensie van de bestanden?

Extensie van het bestand is (bestandstype): 001-bestand (.001)
Het eerst bestand heeft een logo met de boeken van winrar in een wit vierkantje.
De andere bestanden (inclusief een .srt bestand) hebben alleen een wit vierkantje.

Ik ben nu bezig met een andere film aan het downloaden waar er ook gewoon positieve reacties over zijn.

Hoe kan ik de andere film verwijderen die wel door Nero Express wordt gezien, maar niet door Vista:confused:

EDIT:
De nieuwe film geeft hetzelfde probleem

EDIT2:
Het blijkt dat die andere film (die Express wel ziet) een verborgen bestand is. Hoe kan dat? Ik heb dat niet ingesteld, heeft de uploader dat dan gedaan?
HUH???? :confused:

Laatst bewerkt:
.001 bestanden kunnen inderdaad RAR bestanden zijn, maar dit kunnen ook bestanden zijn die met HJSplit opgesplitst zijn. Hieronder de homepage van het programma (freeware):

http://www.hjsplit.org/

Met dit programma kun je de bestanden weer samenvoegen.

- HJSplit werkt; hoe kan ik in de toekomst zulke bestanden niet meer downloaden? Met andere woorden hoe kan ik zien of iets met hjsplit uitgepakt moet worden (voordat ik deze ga downloaden natuurlijk)? Ik heb liever Winrar; of bestaat er ook een programma dat automatisch winrar en hjsplit herkent?

- Heeft er iemand nog antwoord op mijn EDIT 2 van mijn vorige bericht?
(EDIT2: Het blijkt dat die andere film (die Express wel ziet) een verborgen bestand is. Hoe kan dat? Ik heb dat niet ingesteld, heeft de uploader dat dan gedaan?
HUH???? :confused: )

Je kunt dit proberen te voorkomen door eerst de instructies te lezen die de uploader erbij gezet heeft. Links naar bestanden op Fileserve en andere file hosters zijn veelal te vinden op fora, blogs en (warez)sites. De bron (uploader) zet er meestal instructies bij, bijv. wanneer HJSplit gebruikt moet worden. Het probleem is echter dat deze links door iedereen overal naar toe gekopieerd worden, en dan vaak zonder de benodigde instructies. Soms is het niet meer te achterhalen waar de links vandaan komen, zodat je zelf moet gaan puzzelen.

Het kan inderdaad zijn dat de uploader het bestand verborgen heeft gemaakt.

THNX probleem opgelost!
Nu heb ik een ander probleem, ik weet niet of dit ''even snel'' is op te lossen, maar anders hoor ik het wel.

Ik wil mijn mediabestanden delen uitzetten. Hiervoor heb ik netwerkdetectie, bestanden delen en openbare mappen delen uitgezet. Maar als ik media delen wil wijzigen krijg ik de volgende melding:

foutzm1.png

In mijn processen en toepassingen blijft media delen aanstaan (vreet veel aandacht).
Hoe zet ik media delen uit en hoe zet ik het gehele delen uit?
Al op internet gezocht maar nog niet (goed uitgelegd) gevonden over hoe je het stop zet.

Hoi,
aan de melding te zien is delen van mediabestanden toch al uitgeschakeld? Waarschijnlijk door een of andere service die je hebt uitgeschakeld?

Oh wacht eens:

heb via uitvoeren > services.msc > windows media player network sharing hem uitgeschakeld.

Probleem ook weer opgelost :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan