Heel raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

retsech

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2008
Hi,

Ik ben net een van de raarste regels in .NET tegen gekomen tot nu toe,
Ik wil een picturebox van image veranderen door een andere picturebox erbij te betrekken, maar die heb ik dus ontzichtbaar gemaakt ( visible = false ). En het schijnt dat hij een picturebox image alleen kan kopieeren naar een andere als die zichtbaar is. Niet alleen de visibillity maar ook gewoon in het scherm zichtbaar !!!, In mijn applicatie kan ik niet beide pictureboxen 100% zichtbaar houden, of hij moet ontzichtbaar gesteld worden, of een positie in de windows form krijgen zodat hij verstopt is, 1 van de twee..

Weet iemand een oplossing? Ik zit helemaal in in de knoop hier:confused::confused:
Hopelijk was me uitleg duidelijk genoeg.

Vreemd, is geen normaal gedrag. Ik heb het ook even getest en het probleem doet zich hier niet voor.

PictureBox1 heeft zowel een image/backgroundimage vanuit de designer.

Code:
Form load:
 pictureBox1.Visible = false;
Button Click:
pictureBox2.BackgroundImage = pictureBox1.BackgroundImage;
pictureBox2.Image = pictureBox1.Image;

Wat is de foutmelding?

Vreemd, ik heb dit getest met een eigen programma, maar hij werkt gewoon, hoor.
Zet dit eens in de sub Button1_Click:

Code:
PictureBox1.Image = PictureBox2.Image

Hierbij ga ik ervan uit dat je de image van PictureBox2 wilt kopiëren naar PictureBox1.
En dan zou het niet mogen uitmaken of die PictureBox nou wel of niet visible is...

Groeten

P.S. Welke VB gebruik je?

Hi,

Ik ben net een van de raarste regels in .NET tegen gekomen tot nu toe,
Ik wil een picturebox van image veranderen door een andere picturebox erbij te betrekken, maar die heb ik dus ontzichtbaar gemaakt ( visible = false ). En het schijnt dat hij een picturebox image alleen kan kopieeren naar een andere als die zichtbaar is. Niet alleen de visibillity maar ook gewoon in het scherm zichtbaar !!!, In mijn applicatie kan ik niet beide pictureboxen 100% zichtbaar houden, of hij moet ontzichtbaar gesteld worden, of een positie in de windows form krijgen zodat hij verstopt is, 1 van de twee..

Weet iemand een oplossing? Ik zit helemaal in in de knoop hier:confused::confused:
Hopelijk was me uitleg duidelijk genoeg.
ik zelf denk dat ik het niet goed begrijp maarals je op dat picturebox klik en dan recht's onder kij daar staat visible: false of true en je moet hem op true zetten.
maar ik brgijp het zelf niet zo goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan