Heel vaag voeding probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychokai

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Ik heb een nieuw systeem gebouwd bestaande uit FX6100 processor, 8gb ddr5 1600mhz,
ASRock 970 Extreme3 mb,Sharkoon Vaya kast, 500gb wd sata schijf,Sapphire 7750 1gb vidkaart, in me vorige kast zat een aopen 300w voeding maar vond die wat weinig dus kreeg een voeding van een maatje die 570watt is.

Ik die voeding erin gezet en 1e instantie werkte alles prima, ik was ff bij me buurman op visite en kwam terug en zag dat me pc uit stond, ik op aan knop drukken niks, stekker eruit en erin, wat op me toetstenbord drukken en toen ging ie aan, hij was blijkbaar in slaapstand gegaan.

Ok nu komt het, ik had me pc even uitgezet om een cardreader erin te bouwen, daarna ging me pc dus niet aan, het knopje op me voeding zelf brand wel maar de computer gaat niet aan. Ik vanalles geprobeerd maar met geen mogelijkheid slaat ie aan.

Ik de voeding eruit gehaald en op me oude systeem aangesloten en werkt perfect direct, daarna weer op me nieuwe systeem aangesloten, zelfde verhaal, lampje brand maar computer wilt niet aan. Nu heb ik me oude 300w voeding in me nieuwe systeem gedaan en pc ging direct aan.

Nu zit me 570w voeding in me oude systeem en me 300w in me nieuwe systeem :S vaag probleem of nie?><

Ik vind 300w erg weinig, blijft me systeem dit naar alle waarschijnlijk wel werken daaronder, wat denken jullie?

Alvast bedankt :thumb:

waarschijnlijk levert je 300W voeding meer power voor je systeem dan de 570W van je maatje, daarom blijft het geheel werken...
Kan eigenljk maar 2 dingen bedenken: de 570W is een brakke voeding, of de voeding heb je niet goed aangesloten ..
Welk merk/type voeding was die 570 Watter?

EDIT: dat het nwe systeem werkt met je 300W voeding is mooi, kzo dr wel vlot een andere/sterkere/betere indoen, waarschijnlijk loopt ie nu op de teentjes van zn kunnen ..

Laatst bewerkt:
Uiteraard goed aangesloten net zoals die nu in me oude systeem zit aangesloten waar die wel perfect blijft draaien.

De voeding is een hiper type R 580w (ipv de 570 die ik dacht)

Ik heb voorlopig pas weer geld einde van de volgende maand, net ff gegamed met de 300w voeding, nog geen problemen.

Misschien ligt het aan je videokaart?
Want je zegt ei gaat wel aan maar toont geen beeld. Probeer eens jou oude grafische kaart terug in te stoppen. Als het dan werkt weet je zeker dat het dan aan jou nieuwe videokaart ligt en niet aan de voeding.
En als het dan ook niet werkt met jou oude grafische kaart, dan zou het aan jou voeding kunnen liggen.

Veel succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi!

Ik denk dat je het verkeerd geinterpreteerd hebt, toen ik geen beeld had dat was nadat ik em net in elkaar gezet hebt en dan moet je altijd even een beetje verschillende settingen proberen.

However, ben vanochtend weer bezig geweest maar ben er klaar mee >< ik had die 580 voeding weer even uit me oude systeem gehaald om toch nog is wat te testen vandaag, na de power unit zelf tig keer aan en uitgezet te hebben en kabels verwisseld sloeg die aan alles werkte prima, de voeding nog een paar keer aan en uit gezet en ging verder goed. Dus ik bouw hem in, en jahoor, weer niet aan willen gaan, op een gegeven moment ging die weer aan geen beeld, daarna comp weer uitgezet, videokaart in me andere pciE slot gedaan maar vervolgens ging de computer weer niet aan.

Dus me 300watt voeding gepakt, aangesloten en deed het gelijk, weer beeld, moest alleen weer nieuwe videodrivers installeren omdat ik pciE slot had gewisseld.

Dus nu heb ik me 300watt weer in me nieuwe kast ingebouwd en al meerdere malen aan en uit geweest maar doet het gelijk, hetgeen wat me dus irriteert nu is dat ik die 580w in me oude systeem heb gebouwd en daar start ie wel weer direct zonder problemen :shocked:

Weet vrijwel zeker dat het niet me grafische kaart is want die doet het verder goed en kan gewoon gamen en krijg nooit enige foutmeldingen ik hoop alleen dat die 300w het voorlopig blijft trekken tot ik een andere voeding kan halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan