• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

heel veel gegevens filteren,

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubSter

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2011
Hallo mensen,

voor het werk ben ik bezig een programmatje te ontwikkelen in excel. ik heb een database met ruim 40.000! records. en die moet via een keuze menu gelimiteerd worden. ik ben al op weg mede met de hulp van hier alleen nu loop ik vast.

ik wil graag een menu maken wat de gevensbron "kleiner" maakt.

tot nu nu is al gelukt:

na selectie van continent krijg je alleen de landen van DAT continent.
(met dank aan dit forum)

nu wil ik na de selectie van het land een keuze kunnen maken uit de vliegvelden uit dat land. deze gegevens staan op andere tabbladen en zijn gesorteerd op continent, dat heb ik zelf gedaan.

nu wil ik graag weten of het mogelijk is om hiermee berekeningen te maken.

ik voeg het bestand bij waar ik nu mee aan het werk ben.

ik hoop dat er iemand is die dit kan en wil oplossen.

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

Groet,

Ruben

oke... het bestand is te groot dus ik kan hem niet uploaden hier.

je kunt hem hier downloaden van mijn eigen server

Hier een oplossing die ik eens (samen met dit forum) gemaakt hebt voor een sortering in een uitgebreid adressen bestand.
Het is wel over een andere boeg gegooid dus of het helemaal naar je zin is weet ik ook niet. Soms werkt een nieuwe kijk op een bestand verfrissend.
In verband met de grootte van het bestand alles even ingekort tot 50 items.

Bijlagen

Hier een oplossing die ik eens (samen met dit forum) gemaakt hebt voor een sortering in een uitgebreid adressen bestand.
Het is wel over een andere boeg gegooid dus of het helemaal naar je zin is weet ik ook niet. Soms werkt een nieuwe kijk op een bestand verfrissend.
In verband met de grootte van het bestand alles even ingekort tot 50 items.

Hoi Popipipo,

Super bedankt voor je reactie , ik dit zeker een keer gebruiken, alleen niet in dit project. dit is namelijk het begin van een berekening. de gegevens die er uit komen na de selectie van "het vliegveld" gaan dienen om een brekening te maken voor het motervermogen van een helikopter. dat zijn tabellen die al gemaakt zijn en dat is een simpel vervolg. (denk/hoop ik).

in het blas "input" komt na de selactie een FE (field elevation) tevoorschijn die met de QNH en de temperatuur de basis is voor de berekening van het motor vermogen. dit is een relatief moeilijk verhaal, maar daat heb ik een goed voorbeeld voor, dit is al een keer bedacht door iemand, het moet alleen aangepast worden en uitgebreid met mijn gegevens van de vliegvelden.

ik hoop dat jij of iemand anders die dit leest nog een goede tip voor me hebt.

nogmaals bedankt voor je reactie! hij is niet voor niks geweest hij komt van pas in een ander project!

groet,

Ruben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan