heel vreemd beveiligingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

deb by

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Allereerst sorry, ik denk dat ik dit echt helemaal op de verkeerde plaats neerzet maar heb eigenlijk even geen idee waar het wel hoord:confused:
Ik heb een tijdje geleden een site van iemand overgenomen die gekoppeld is an c-panel.
Nu is het dus zo dat bepaalde dingen op de site in ftp zomaar opeens veranderd worden terwijl ik echt de enige ben die de wachtwoorden voor ftp heeft en dit ook al meerdere keren veranderd heb.
Is er hier mischien iemand die enig idee heeft of het kan dat er in cpanel nog een mailadres staat waar de veranderde wachtwoorden naartoe gestuurd worden of heeft iemand mischien een ander idee hoe dit zou kunnen en hoe ik het op zou kunnen lossen?
gister werd gewoon terwijl ik zelf in ftp zat 5 minuten nadat ik het mollieaccountid had veranderd dit weer veranderd in een ander id:shocked: dit begint echt een beetje heel erg irritant te worden:(
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Debby

Hoi,

Ik zie dat je vraag nog niet is beantwoord, dus dan ga ik maar 'n poging wagen, hoewel ik zeker geen expert ben op dit gebied.
Je vraag over die wachtwoorden met cpanel kan ik niet beantwoorden, die is te specifiek. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat welk systeem dan ook wachtwoorden voor 'n site verzendt via e-mail, en al helemaal niet naar meerdere adressen. E-mail zal vrijwel altijd onversleuteld zijn, dus als je poblemen hebt met 'n hack of zo kun je dan net zo goed je nieuwe wachtwoord in De Telegraaf neerzetten of bij opbod verkopen op Marktplaats.

De informatie die je geeft is eigenlijk wat te weinig. Heb je 'n link naar je site? Als die site is gehackt zit er vaak verborgen herkenbare code in.
't Kan zijn dat je computer besmet is met iets dat wachtwoorden doorstuurt. 't Kan ook zijn dat er iets mis is bij je provider.
Als 't goed is moet je provider kunnen zien vanaf waar de bestanden worden geüpload. Als dat ook van buiten jouw eigen computer gebeurt, dan komt iemand op een of andere manier aan je wachtwoorden.
Ik zou in ieder geval je provider vragen of zij/hij kan zien waarvandaan de site met ftp wordt benaderd, buiten je eigen adres. Ik zou 't hoe dan ook aan je provider melden, er zou ook bij hun of bij een van hun klanten iets mis kunnen zijn, en 'n goede provider is dan bijzonder blij met zo'n melding.

Verder is 't handig om te weten om wat voor veranderingen 't gaat die worden aangebracht. Kan 't zijn dat de vorige eigenaar nog veranderingen aanbrengt? In dat geval is 't mogelijk meer 'n conflict dan 'n hack of zo...

En je zou je computer kunnen scannen op virussen en dergelijke. Sommige daarvan sturen wachtwoorden door. Als je dat doet, gebruik dan minimaal twee online-scanners, want in dat geval is ook je eigen virusscanner mogelijk niet meer betrouwbaar.
'n Paar online-scanners:
http://www.eset.com/onlinescan/
http://www.pcpitstop.com/antivirus/AVLoad.asp
http://www.f-secure.com/en_EMEA/security/security-lab/tools-and-services/online-scanner/index.html

Laatst bewerkt:
deb by,
Wat je ook kan doen is gewoon je paswoorden veranderen.
Mvg
Defietser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan