Heel vreemd probleem met aanhalingsteken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

birkboy

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Hallo,

Ik zit met een heel vervelend probleem, op de een of andere manier wil mijn knop voor de aanhalingstekens (die in de buurt van de enter, blauw op het plaatje hieronder :P) niet meer werken zoals het hoort, ik heb de taal instellingen nagekeken maar naar mijn weten kloppen die gewoon (zie tweede plaatje hieronder).

het probleem is alsvolgt: als ik bij een willekeurig programma (of wat dan ook) de blauwe knop wil gebruiken kan ik drukken wat ik wil maar er gebeurt helemaal niets, ik kan dus nergens gebruik maken van de aanhalings tekens. nu dacht ik dus dat die toets stuk zou zijn maar nu komt het, :p als ik nu de rode knop 1 keer in druk kan ik ineens wel gebruik maken van die `` kapotte `` knop, en zodra ik dan nog een keer die rode knop indruk werkt het niet meer !!!!:shocked: ik snap er helemaal niets van, is het gewoon een kleine instelling of zo?

hopelijk kunnen jullie me helpen want die toets heb je vaker nodig als je denkt (vooral bij programmeren).

alvast erg bedankt,
Birkboy

ik snap het nog niet helemaal, als je 2 keer de blauwe indrukt, krijg je dan wel gewoon '' te zien? want dat is normaal dat die het na de eerste druk nog niet weergeeft...

nee de blauwe werkt helemaal niet hoe vaak ik ook druk, tenzij ik 1 keer op de rode druk dan werkt de blauwe idd met steeds 2 keer klikken, maar als ik dan nog 1 keer op de rode klik kan ik weer niets met de blauwe doen.

de rode werkt gewoon naar behoren.;)

nee de blauwe werkt helemaal niet hoe vaak ik ook druk, tenzij ik 1 keer op de rode druk dan werkt de blauwe idd met steeds 2 keer klikken, maar als ik dan nog 1 keer op de rode klik kan ik weer niets met de blauwe doen.

de rode werkt gewoon naar behoren.;)

Al eens een ander toetsenbord geprobeerd?

sorry had ik nog niet vermeld, het gaat om een laptop, en dan is het niet echt makkelijk zegmaar om een ander toetsenbord uit te proberen.

sorry had ik nog niet vermeld, het gaat om een laptop, en dan is het niet echt makkelijk zegmaar om een ander toetsenbord uit te proberen.

Toch maar proberen dus .....
Het is heel makkelijk: je sluit gewoon een extern toetsenbord aan.

Andere vraag: wat gebeurd er als je eerst de 'aanhalingstekentoets' indrukt en daarna de spatiebalk?

Ook met de spatiebalk wil het niet werken, wel ben ik er achter dat de toets soms wel gewoon werkt maar heel inconsequent, als ik de toets bijvoorbeeld in word ingedrukt houd dan komt er steeds heel onregelmatig een aanhalingsteken bij en na een minuut ofzo heb ik pas 1 rij vol.

ik heb het ook inmiddels met een extern toetsenbord geprobeerd maar dat veranderd er niets, ook hier doet de toets precies hetzelfde, dus het lijkt me dan een software probleem alleen zou ik niet weten hoe ik dit moet oplossen :O

alvast bedankt weer :P,

Birkboy

... dat scheelt in elk geval een laptop-toetsenbord nietwaar

JA, dat zeker:thumb:

alleen omdat het probleem nu op software gebied ligt weet ik niet meer hoe ik verder moet :( op dit gebied heb ik helaas niet erg veel verstand.

als je gegevens moet weten hoor ik het graag, ik ben benieuwd of het gaat lukken om dit probleem op te lossen.

Mvg,
Birkboy

NEEeee!!!

ik ben er net achter dat de ^ toets (shift + 6 ) precies hetzelfde probleem heeft, maar dit zou dus wel wat meer over het probleem kunnen zeggen, iemand een idee?

ik weet niet of deze toets het altijd al niet heeft gedaan, ik gebruik deze namelijk zeer zelden.

hopelijk is er een echte oplossing voor dit probleem want ik erger me er gigantisch aan.

Mvg,
Birkboy

heeft er echt niemand een idee:( moet ik nog dingen testen, zou herinstalleren helpen??

iedere tip is welkom.

Mvg,
Birkboy

Het kan zijn dat je pc de instelingen van je toestenbord zonder dat jij dat wou aan heeft aangepast.
Probeer een Ctr+Shift

huh, normaal veranderen er idd een heel aantal toetsen na de combinatie ctrl-shift, maar tot mijn verbazing gebeurt er nu niets?? het word hoe langer hoe gekker :(

Ben heel benieuwd of je de oplossing al hebt gevonden; ik heb dit probleem namelijk ook.
Heb een Toshiba laptop wat draait onder Vista!
Best onhandig omdat ik de tekens regelmatig gebruik en daar dus best last van heb.
Hoop de oplossing gauw te horen; dit is gekmakend!

gr. Araucaria

Helaas

:( ik heb nog altijd geen oplossing, ik heb idd ook een toshiba, maar ik draai inmiddels win 7 dus aan de OS ligt het denkt niet. ik heb wel pas geleden een dag gehad waarop het werkte maar na een tijdje helaas weer niet meer, en ik heb in de tussentijd niet iets anders als normaal gedaan waardoor het tijdelijk werkte.

hopelijk is hier iemand die voor ons een oplossing heeft want je wordt er gewoonweg niet vrolijk van. zodra ik zelf meer weet zal ik het gelijk doorgeven.

Ik heb hetzelfde probleem met de aanhalingstoets (inclusief de hoge komma) en de shift+6 toets. Ik heb tig toetsenborden aan de computer gehad, resultaat: nulkommanul. Welke testen kan je nog meer doen om er achter te komen wat de oorzaak is. Alle instellingen heb ik al geprobeerd maar niets hielp. Mensen zeggen dat het aan de Microsoft software ligt. Hoe kan je dit controleren.
Als ik nieuws heb meld ik me.

ik denk niet dat ik je kan helpen.

owja dat probleem :P tis al weer tijdje geleden maar het enigste dat ik kan zeggen is dat ik het heb kunnen oplossen door gewoon mijn pc te formatteren, ik had namelijk de moet gewoon opgegeven en na een format werkte alles gewoon weer.

succes, ik zou het verder ook niet weten sorry.:confused:

groeten,
Birkboy

Beste Birkboy,
Momenteel ben ik een rondje informatie aan het verzamelen. Als hier een oplossing tussen zit, meld ik het. Opnieuw formatteren is wel een rigoreuze oplossing maar wel de oplossing als je niets meer weet te verzinnen waar het probleen vandaan komt. Als je weet waar het probleem zit heb je ook de oplossing, ja toch!
Ik wacht dus nog even met het formatteren. In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken.
Groeten.
Leo.

Toetsenbord driver?

Hey, misschien lag het probleem aan de toetsenbord driver (het stukje software dat de input van je toetsenbord 'vertaalt' naar iets dat Windows (of andere drivers, zoals die voor het helderheids-knopje, of het geluid-dempen-knopje) kan begrijpen.

Misschien had je een keer je PC in de soep laten lopen, en opnieuw Windows geïnstalleerd, zonder de drivers allemaal opnieuw te installeren. Zonder deze driver zoekt Windows een 'best passende' alternatieve driver, die misschien andere talen niet ondersteunde.

De laatste keer dat je je PC geformatteerd had heb je waarschijnlijk wel die driver correct geïnstalleerd, en werkt het nu wel.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik denk dat dit het probleem bij mij ook is. Ik ga nu proberen mijn driver te vinden (gelukkig leverde Dell ze op een cdtje toen ik mn laptop aanschaf ;P)

Als iemand meer informatie heeft, altijd welkom :thumb:

Beste Laloeka,
Alles is perfect ingesteld, alle drivers zijn uptodate. Het geeft echter geen resultaat. Wat ik wel ontdekt heb is dat de toetsen wel werken in Microsoft Excel en in alle overige programma`s die tekst kunnen verwerken (zoals Word, Kladblok, Nero Cover Designer, Outlook, CD Label Print, enz.) doen de toetsen het niet. Misschien is deze info een opener om verder te zoeken of om anderen op de rails te zetten. Vriendelijke groeten. Leo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan