Heel vreemd probleem met de muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nillow

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Beste leden,

Onlangs heb ik de computer helemaal geformatteerd en helemaal opnieuw ingericht. Al vrij snel is het volgende probleem ontstaan.

Mijn muis wordt soms niet meer herkend. Het vreemde is dat de cursor het wel doet, maar dat mijn rechter- en linkermuisknop niets meer doen. Soms is dat alleen met een enkel programma, soms met meerdere programma's, soms doet hij bijna geen enkel programma, maar slechts één enkel programma en soms reageert helemaal niets meer op mijn muis.

In alle gevallen blijft de cursor het wel gewoon doen. Ik kan alleen niet klikken. Ik heb al drie muizen geprobeerd en steeds hetzelfde probleem. Deze muizen doen het verder wel op andere computers.

Eerst startte ik bij dit probleem steeds maar mijn computer opnieuw op, maar dat werkt natuurlijk niet erg lekker. Vandaag ging ik met mijn toetsen naar Taakbeheer en toen deed plotseling mijn muis het wel weer.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

usb of ps/2 muis??
als het usb muis is en je hebt nog zo'n groen verloop stekkertje naar ps/2 doe dat dan eens

Heb ik zojuist gedaan en toevallig kwam er een euvel naar boven. Ik gebruikte allemaal USB-muizen en ik zag dat iemand het contactje voor de muis in gebruik heeft genomen door er een stekkertje in te steken dat leidt naar een zendertje voor een draadloze muis en draadloos toetsenbord. Stom dat ik daar nooit naar gekeken heb, maar ik moet daarvoor in hele rare bochten kronkelen onder mijn bureau door.

Dat stekkertje heb ik verwijderd en ik heb op jouw aanraden dat verlengstuk er tussen gedaan. Ik kan het niet meteen testen, omdat ik nu net even niet dat probleem had. Ik wacht het even een paar uur af en laat iedereen hier even weten als dit gewerkt heeft.

Alvast hartstikke bedankt voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan