Sinds 2 dagen geleden na het opnieuw opstarten van beide pc's had ik ineens een zeer traag internet of helemaal geen verbinding.
Vervolgens dacht ik dat het aan de firewall lag aangezien deze zichzelf steeds update en pas na een reset van de pc ziczelf veranderd.
Het gaat dan om zonelarm alleen na deze verwijderd te hebben op pc nummer 2 hielp dat niet. Echter besloot ik mijn laptop die normaal geen internet toegang heeft even te proberen en daar had ik wel normaal internet op.
Nu ben ik er achter gekomen dat als ik mijn laptop aansluit op mijn router waar de andere 2 pc's opstaan ik ineens super snel internet op de andere pc's maar zodra ik deze laptop uit zet is het gedaan en ga ik van 180 kb/s naar 5 kb/s of helemaal geen verbinding toe. Ik snap er helemaal niets van. IK heb het meerdere malen gechecked even de laptop uitzetten en ja hoor weg snelheid en weer aanzetten en daar gaat de boel weer supersnel omhoog en bijft snel.
Ik snap hier helemaal niets van is dit een probleem met de router?
Ik heb deze al meerdere keren gereset en hij werkt naar behoren.
Heeft iemand ook maar een idee wat dit probleem kan veroorzaken.
even voor de goede orde ik had normaal nooit de laptop op de router staan en de andere twee pc's hadden perfecte snelheden.
Vervolgens na een opstart van beide pc's is mijn snelheid weg tot soms helemaal geen verbinding. Ik wil mijn lap top niet op het net hebben dus dit is geen oplossing zo en te gek voor woorden.
IN al mijn jaren met netwerken en internet problemen ben ik dit nog nooit tegen gekomen.
Weet iemand wat dit vreemde verschijnsel kan veroorzaken.
Als ik slecht internet heb kan ik wel pingen op beide pc's.
Hieronder even wat gegevens.
Internet:kabel casema
router smc barricade ( wireless uit ik gebruik gewoon kabels)
Pc 1 win 2000 - firewall zomealarm70.337.000
Pc 2 win xp home edition - firewall sygate 5.6
Laptop - alleen win home edition xp firewall
Ikzelf denk nu een beetje aan de router maar ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven want dit is te bizar voor woorden.
Het lijkt wel iets voor de twillight zone :evil:
Vervolgens dacht ik dat het aan de firewall lag aangezien deze zichzelf steeds update en pas na een reset van de pc ziczelf veranderd.
Het gaat dan om zonelarm alleen na deze verwijderd te hebben op pc nummer 2 hielp dat niet. Echter besloot ik mijn laptop die normaal geen internet toegang heeft even te proberen en daar had ik wel normaal internet op.
Nu ben ik er achter gekomen dat als ik mijn laptop aansluit op mijn router waar de andere 2 pc's opstaan ik ineens super snel internet op de andere pc's maar zodra ik deze laptop uit zet is het gedaan en ga ik van 180 kb/s naar 5 kb/s of helemaal geen verbinding toe. Ik snap er helemaal niets van. IK heb het meerdere malen gechecked even de laptop uitzetten en ja hoor weg snelheid en weer aanzetten en daar gaat de boel weer supersnel omhoog en bijft snel.
Ik snap hier helemaal niets van is dit een probleem met de router?
Ik heb deze al meerdere keren gereset en hij werkt naar behoren.
Heeft iemand ook maar een idee wat dit probleem kan veroorzaken.
even voor de goede orde ik had normaal nooit de laptop op de router staan en de andere twee pc's hadden perfecte snelheden.
Vervolgens na een opstart van beide pc's is mijn snelheid weg tot soms helemaal geen verbinding. Ik wil mijn lap top niet op het net hebben dus dit is geen oplossing zo en te gek voor woorden.
IN al mijn jaren met netwerken en internet problemen ben ik dit nog nooit tegen gekomen.
Weet iemand wat dit vreemde verschijnsel kan veroorzaken.
Als ik slecht internet heb kan ik wel pingen op beide pc's.
Hieronder even wat gegevens.
Internet:kabel casema
router smc barricade ( wireless uit ik gebruik gewoon kabels)
Pc 1 win 2000 - firewall zomealarm70.337.000
Pc 2 win xp home edition - firewall sygate 5.6
Laptop - alleen win home edition xp firewall
Ikzelf denk nu een beetje aan de router maar ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven want dit is te bizar voor woorden.
Het lijkt wel iets voor de twillight zone :evil: