Heel vreemd probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lokoloko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Berichten
3.501
Hallo

Mijn probleem is dat ik bij iemand de pc ging nakijken en daar iets aantrof dat ik 1 keer eerder heb gezien en toen al niet kreeg opgelost nl:

De pc start gewoon op en dan komt het bureaublad met alle icoontjes maar om deze icoontjes zit een rand heen dus ze zijn niet helemaal transparant.
Verder zit er een dikke streep over de taakbalk heen zodat ik ook niet bij het startmenu kan komen, veel programma's werken niet, dan klik ik erop en krijg een foutmelding dat het programma niet goed is geinstalleerd.
Ook kom ik het register niet meer in dat wordt niet herkend.
Op C: zie ik de mappen in mijn documenten etc maar zodra ik in de 2 andere partities kijk dan staan daar geen icoontjes meer maar alleen de text van de map en alles staat bovenop elkaar.
Gek genoeg doet internet het nog wel maar de virusscanner en firewall laden niet, althans zo lijkt het want in internet explorer zie ik wel het iccoontje van kaspersky..

Heb een regcleaner gedownload die kon ik niet starten, toen een andere en die start weer wel..

Kreeg ook de melding dat gdiplus.dll ontbreekt deze heb ik gedownload en in de juiste map gezet maar dat hielp niet,

Systeemherstel geeft alleen de datum van vandaag aan en ook de tijd dat ik ermee bezig was. Deze heb ik vanuit de windows map moeten starten want ik heb geen startmenu meer.

Het register kom ik ook niet meer in via een gemaakte snelkoppeling

Online virusscanner doet het gek genoeg wel zonder resultaat en een spyware scan levert ook niks op.

Ik ga die pc formatteren maar ik geb heel erg benieuwd of iemand dit probleem herkent...

Foto heb ik zelf gemaakt als voorbeeld

xpod9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb je misschien een snelkoppeling van je bureaublad gemaakt, zou het anders ook niet weten..
 
Dat zijn wel veel foutjes. :confused:

De vage randjes om de bureaublad-iconen en het ontbreken van map-icoontjes in Windows Verkenner heb ik ook gehad.

Volgens mij - ik ben niet helemaal zeker - heb ik dat opgelost met Uitvoeren, typen "sfc /scannow" met de Setup CD van Windows XP in de lade.

Alle Windows systeembestanden worden dan hersteld of opnieuw op de juiste plaats gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan