HEEL vreemde fout iTunes+Quicktime

Status
Niet open voor verdere reacties.

Junnio

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hey,
ik zit hier op een laptop van een vriend en op deze laptop vind er iets heel vreemds plaats. Ik zal eerst de historie uitleggen van hoe iTunes geinstalleerd en gedeinstalleerd werd (toen deze nog goed werkte). Hij heeft een iets oudere laptop en deze heeft een iets kleinere harde schijf waardoor hij een externe USB HDD heeft gekocht van 250 GB (Icybox, nvdr).Hij had dus iTunes en Quicktime op zijn externe HDD geinstalleerd maar hij verwijderde de map van iTunes en Quicktime van zijn externe HDD zonder de setup van iTunes zelf op zijn laptop te gebruiken. Sindsdien werkt iTunes (natuurlijk) niet meer, evenals Quicktime wat dus logisch is. Nu kampt hij met het volgende probleem: als hij iTunes en Quicktime (1 installatiefile) wil installeren krijgt hij een gekke foutmelding die google nergens tegenkomt, daarom dit bericht. De foutmelding is de volgende: "Het pad iTunes+Quicktime voor de map bevat een ongeldig teken." Dit waarschijnlijk omdat iTunes setup zoekt naar eerder geinstalleerde files op een eventuele e:/-, f:/-, g:/-schijf die er dus nu niet meer is. Ik heb geprobeert iTunes te verwijderen via "Deze Computer" -> "Programmas installeren of verwijderen" maar wanneer ik dit probeer krijg ik dezelfde melding als hierboven vermeld. Quicktime echter kon ik wel verwijderen en in C:/Program Files heb ik de mappen iTunes, iPod en Quicktime tevens verwijderd. Nu vind ik in de helpdesk van Apple bij mijn weten geen antwoord op mijn vraag dus stel ik ze hier. Misschien files verwijderen in een onzichtbare map? Het register aanpassen zodat het lijkt of iTunes nog nooit op deze laptop is geinstalleerd? Ik laat het aan jullie over want ik vind echt geen oplossing !

Ik zeg er meteen bij dat ik dit tevens op www.intermactivity.be en www.macosx.nl post, een kwestie van zo snel mogelijk antwoord te krijgen. En JA ! als ik een werkend antwoord ontvang zal ik het hier zeker posten !

Mvg, Junnio

UPDATE: Ik werk in Windows en de externe harde schijf hangt er NIET aan wanneer ik iTunes+Quicktime probeer te installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan