Heel wat problemen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinkywinki

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo. Euhm ik heb thuis 2 computer. Allebij van Asus. Pentium 4's vrij snel..Ze draaien op (Windows XP Home edition) Heb er een hele tijd van alles en nog wat mee kunnendoen. Totdat de hardeschijf beschadigd raakte door één of ander spel. We hebben hem opnieuw geformateert of systeemherstel tot ie weer normaal opstartte. Na een tijdje was hij weer beschadigd. De computer sloot vanzelf af en bleef opnieuw opstarten. Na 3 keer achter elkaar opnieuw hebben opgestart. Heb ik hem uitgedrukt en toen weer aangedaan. hij starte normaal op. Na het bootskin te hebben gezien kreeg ik zwart beeld. Duidelijk hardeschijf beschadigd leek me. Ik Heb hem toen nog een keer opnieuw opgestart. De rest weet ik niet meer.
Ik krijg nu bij het opstarten. ( Floppy disk(s) fail(40)
Press F1 to continue DEL to enter Setup
>>>> Druk je dan op F1 krijg je zwart beeld.)))

Op de andere Asus computer hetzelfde alleen je krijgt dan (Press F1 to continue <Druk je op F1>En dan krijg je Disk read error press ((CTRL+ALT+DEL to reboot your system)) je krijgt hem niet aan het opstarten.

Heb zelfs de windows XP cd erin gedaan.Maar die las hij niet bij het opstarten. Toen kwam ik erachter dat het in de BIOS niet op de goeie volgorde stond ofzo.Dus heb ik het op de goeie volgorde gezet hoop ik. Doe ik de WindowsXP cd erin start de computer opnieuw op. Krijg ik F1 to continue ok doe ik dan.krijg je daarna weer een bericht met . BOOT FROM ATAPI CD-ROM
NO EMULATION .
PRESS ANY KEY TO BOOT UP FROM CD ....
ok druk ik een toets (enter) .. Komt er voor in het beeld (De hardware configuratie word gecontroleerd.....) en dat blijf nog ongeveer 5-8 minuten staan en dan krijg ik weer zwart beeld :shocked: Iemand een ideeee?

Als ik het goed begrijp zijn op beide computers tegelijkertijd de harde schijven kapot. Dat lijkt mij stug. Het heeft er alles van weg, dat er sprake is van een of ander gemeen virusje.
Als je een harde schijf hebt en de bios geeft een FloppyDisk fail, staat waarschijnlijk de flop als opstartunit. Dat kan toch niet zo maar gebeurd zijn? Heb je ergens iets binnen in de computer gedaan? Nieuwe hardware resp. schoonmaken voor beter koeling of wat dan ook. Allereerst zou ik willen voorstellen om alle kabels en connectors eens goed aan te drukken. Bovendien zou ik het netwerk even ontkoppelen zodat je echt per computer kan kijken wat er gebeurd. Pas als dat niets oplevert kan je over kapotte HDD's gaan denken en wordt het tijd voor andere maatregelen.
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan