HEELLPPP ik heb een groot probleem!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timothyvdb

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Ik heb met Maxblast, een programma dat harde schijven van Maxtor formatteert enz. een tweede harde schijf bootable laten maken. Maar mijn pc start niet meer op. Het is zelfs zo erg dat ik in Dos een lege harde schijf aantref!!!!!
De harde schijf die hoort te werken heeft 2 partities, een van de 2 bevat de windows bestanden etc. de andere partitie is de harde schijf zoals die te zien is in Windows.
Maar deze is plotseling leeg!!! Er staat allerlei belangrijke bestanden op, en het is niet eens mijn pc:(
De tweede harde schijf lijkt ook leeg te zijn. Kan het zijn dat ik een deel van de harde schijf heb gekopieerd en ze nu beiden niet werken? Want als ik de harde schijf niet meer werkend krijg, is de eigenaar van de computer zo veel gegevens kwijt dat er jaren werk verloren is.
Wie kan mij helpen? Ik durf er niet te veel aan te komen, omdat ik bang ben dat het alleen maar erger wordt..... Is er iemand in Den Haag die er naar zou kunnen kijken of iemand die weet wat het beste is om te doen??? Help!

Ik vermoed dat je de harde schijf hebt geformateerd waar windows op staat, of kun je deze nog lezen op de partitie.
Dus je hebt nu een paar lege schijven.
Dan windows op de nieuwe schijf installeren en proberen of je met pcinspector de gegevens terug kunt halen.
Maar alle gegevens kwijt snap ik niet want je maakt toch backups als je belangrijke bestanden hebt die kun je toch zo terug zetten en probleem is opgelost.
En is dat niet gedaan dan is het toch eigen schuld dikke bult, en in het vervolg eerst belangrijke bestanden veilig stellen, goede leer voor de volgende keer.

pcinspector file recofery

Laatst bewerkt:
Hoe bekijk jij de schijven zodat jij weet dat die leeg zijn.
die tweede schijf heb jij die er bij geplaatst.
zo ja haal de tweede schijf er dan weer eens uit en bekijk eens wat de computer dan doet.

Als je windows nu gaat installeren zal de data zeker overschreven worden.
Wat je kunt doen, is de schijven 1 voor 1 onderzoeken door ze als slave in een werkende pc te stoppen.
Dus als 2e schijf.
Op die pc installeer je Pc Inspector File Recovery (freeware) en daarmee bekijk je de schijven.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan