HEELLUUUPPP.. win xp installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Krijg na het gewoon weglopen van de winXP pro cd de volgende melding:

"Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om setup af te sluiten."

Nu hebben we een tijdje gekloot met schijven, maar volgens de fabriakant zou de schijf goed moeten zijn. Kan het dat de schijf nu verkeerd in de comp hangt? Ik heb m nl net geformateerd. Dan zou dat toch ook niet moeten kunnen. Of kan dit een fout zijn van de cd?

Wie o wie kan me het ultieme antwoord geven????

win 98

Ben nu eerst win 98 erop aan het zetten.. kan ik win xp daar later overheen zetten? Want volgens mij verloopt de installatie van 98 nu wel goed!

1. Schijf goed aangesloten?
2. Is het geen upgrade versie van XP?

Verder is eroverheen zetten wel mogelijk maar niet aan te raden!

waar

Maar waar duidt die foutmelding dan op? Als ik toch 98 erop kan zetten dan moeten de schijven toch goed aangeloten zijn??? En als ik de c-schijf kan formateren, zou je er toch vanuit mogen gaan dat hij goed aangesloten is???

win 98

Win 98 is nu inmiddels goed en zonder problemen geinstalleerd. Dan mag je er toch vanuit gaan dat de schijf goed is???? Waarom herkent xp pro dan geen vasteschijfstations (zie melding) ????

Heb je een SCSI-schijf? Of ben je nog aan de gang geweest met schijf-utilities, zoals MaxBlast?

Groetjes,
Bennie

maxtor

Ik weet alleen dat het een maxtor schijf is... Niet geknoeid met schijf-utilities.. Twee partities zijn aangemaakt...

ik wil hier echt uitkomen

Heb tijdens draaien van win 98 cd xp erin gedaan en compabiliteit getest. Kreeg toen bijgevoegde tekst!! zie bijlage... Ik hoop nu echt dat iemand me precies kan vertellen wat er fout is, want in de winkel zeggen ze dat xp gewoon te installeren is..

nieuw moederbord?

Kan het te maken hebben met een nieuw moederbord?
Ik probeer tijdens het installeren te kijken waar het fout gaat.. En iedere keer. zodra er iets van NTFS beveiliging (ofzo) onderin de balk verschijnt, springt de installatie over in een blauw scherm met de mededeling dat de installatie gestopt is...

nog iets geks

heb net partition magic erop gezet en nu probeer ik dat te openen, krijg ik de volgende foutmelding: Init failed: error 117.
Partition's drive letter cannot be identified.
En het programma start dus ook niet op...
Misschien dat dit iemand weer wat meer info geeft om het probleem op te lossen, want het wordt steeds gekker...
thanks

bennie

Weet niet wat je bedoelt met Is die HD nog aangesloten op een aparte controller?
En het is geen compaq pc.. en mijn engels is nou niet zo goed om die link te kunnen lezen.. Ik hoop dat je me nog iets verder kunt helpen...
thanks

Je hebt toch een RAID controller in je pc. Dit betekent gewoon dat je even de driver daarvoor moet opzoeken. Je moet als het goed is daar wel een diskette van hebben.

Nu ga je de installatie van xp draaien. Meteen in het begin zie je dan linksonder staan: druk F6 voor install third-party drivers (of iets dergelijks). Je drukt dan F6 en je stopt de diskette er in van die RAID controller. Je installeert de driver en vervolgt de installatie.

succes

Heb je bij het mobo ook geen CD gekregen? Kijk anders eens op de site van je mobo.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan