• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Helaas toch een "leek" en het leek zo eenvoudig

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiningThunder

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2016
Beste lezers,

Ondanks dat ik dacht redelijk wat te kunnen in excel ben ik er nog lang niet. Ik wil wat overuren bij houden maar niet in een mega tabel. Maar krijg het niet voor elkaar om me formule kloppend te krijgen.

Ik wil graag het volgende kunnen, aanvang werktijd invoeren en einde werktijd invoeren en dat excel hier automatisch 30 minuten pauze afhaalt. Vervolgens de totale werktijd in groen aangeeft wanneer er overuren zijn gemaakt, in zwart wanneer normaal en in rood wanneer te weinig. En dit gebaseerd op een werkdag van 8 uur.

De formule mag alleen werken als de datum en tijden zijn ingevuld. Een deel lukt wel, alleen blijft mijn tabel alleen maar waar of onwaar aangeven als uitkomst....

Wie kan me helpen?

Begin eens met een voorbeeldbestand (excel) hier te plaatsen. Dat werkt veel gemakkelijk bij het beantwoorden van de vraag dan een lap tekst.

MiningThunder

Wellicht kan je hier mee uit de voeten.
Is een begin, maar denk dat je hier wel verder mee kan.

Bijvoorbeeld voorwaardelijke opmaak aanpassen etc.

Grtz Michael

Bijlagen

Op verzoek van Alex bij deze het bestandje wat ik zelf heb lopen rommelen.

Bekijk bijlage Overuren.xlsm

Er loopt een Macro in het bestand om de tijd als militaire tijd in te voeren, vond ik zelf makkelijker namelijk.

Ik krijg hoe ik het ook probeer steeds een waar of onwaar melding, of een fout. Als kolom A t/m D zijn
ingevuld zou in kolom E een resultaat mogen staan anders moet ie blanco zijn.

In kolom F zou door middel van een kleur of + en - symbool het restant of te veel aan uren te zien moeten zijn.

Hoop dat dit wat duidelijker is

Laatst bewerkt:
Bijlage kan helaas niet worden geopend
Sla het bestandje eens op als binaire werkmap en probeer het hier te plaatsen

Laatst bewerkt:
o.O uhm hoe hem dan op te slaan zodat de macro wel meegenomen kan worden? Of ligt het hier niet aan?

zie deze bijlage

Bijlagen

gewoon opslaan als gebruiken.
en bij opslaan als kiezen voor excel binaire werkmap

@Haije Dit is inderdaad niet de bedoeling de uren moeten wel op de goede rij komen. Dit zit hem denk ik in de tabel opmaak....

voldoet deze?

Bijlagen

Was er nochtans van overtuigd dat deze van mij ook aan de voorwaarden voldeed.
Bij gebruik van tabellen hoef je geen onnodige rijen aan te maken. Daardoor had ik de overtollige rijen verwijdert.
De tabel wordt automatisch aangepast naar mate je gegevens toevoegt. (zodoende kan je 2 regels voorwaardelijke opmaak uit schakelen)
De formules zien er dan misschien wat ingewikkelder uit, maar zijn ongeveer dezelfde als die van Haije enkel is er gebruik gemaakt van de kolom koppen.
Nu gebruik je in feite een tabel gewoon als een gegevenslijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan