helderheid tweede scherm wijzigt bij verplaatsen cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdexter

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Ik werk in W10 met twee schermen. Telkens wanneer ik de cursor van het ene scherm verplaats naar het andere scherm gaat de helderheid van het eerste scherm omlaag (kennelijk om aan te geven dat het dan niet meer het actieve scherm is). Hierdoor zit ik steeds naar geknipper te kijken want ik werk intensief op twee schermen.
Wie weet waar je dit gedrag kunt uitzetten?

Vast bedank
Mathias den Exter

Gaat het om een Asus monitor? Kijk dan eens in de instellingen van die monitor naar ASCR (ASUS Smart Contrast Ratio) Technology. Daar kan je dat gedrag dan waarschijnlijk wel beïnvloeden.

Hoi,
Zelf denk ik dat je dit via de instellingen Beeldscherm kunt regelen.
Zeker weet ik het niet, maar via de link vind je er wel het e.e.a. over.
Afhankelijk v.h. merk beeldscherm schijnt er ook een automatische dimfunctie te bestaan.

Laatst bewerkt:
Mik Zjegger en Edmoor bedankt!

Het betreft een Acer- en een Thinkvision-monitor. Er is op beide schermen geen instelling te vinden.

W10 "Instellingen Beeldscherm" bevat deze optie evenmin.

Probleem nog niet opgelost. Nog andere suggesties?

Beste Mik,

Bedankt voor de tips.
Dankzij jou ben ik uiteindelijk op de goede weg beland.

De oorzaak is nu weggenomen doordat ik er achter kwam dat Lenovo zijn Thinkvision een Powermanagementtool had gegeven. Ver weg gestopt vond ik onder "opties" het "Besturingselement voor magische helderheid inschakelen". Die heb ik uitgevinkt. Ik had hem nooit bewust aangevinkt. Maar goed, probleem opgelost!

Ik had hem nooit bewust aangevinkt
Sommige opties worden door de fabrikant zelf standaard aangevinkt.

Mooi dat het gelukt is en succes verder. :thumb:
Ik zal je vraag de status "opgelost" geven (iets wat je als topic starter ook zelf mag doen).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan