hele hdd overplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartek0811

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
kan je een hele schijf over plaatsen naar een ander (met win , en zonder daarna iets te hoeven instaleren ) ???

ik heb nou een ide schijf 80GB en ik ga een 320GB sata halen maar ik weet niet of het veel zin heeft om dat ik de oude 80GB voor me servertje wil gebruiken, dan wil ik niet op de nieuwe alles opnieuw installeren

hoe wil je de sata drive aan de praat krijgen zonder de setup te doen van windows.
volgens mij heb je voor sata drivers nodig......

nee ik wil alles van ide naar sata over plaatsen samen met win en zo

Je zal toch de sata driver moeten installeren, zoals Puppie aangaf. Windows zo overzetten, zou normaal met een Ghost image kunnen, maar je zit met die Sata driver.

Als die chipset idd een SATA driver nodig hebt, kun je die toch eerst installeren met de controller op enabled in de bios.

En de meeste controllers van nu, zijn "native", hoef je helemaal geen "SATA" drivers voor te gebruiken.

Overigens kun je vaak met software van een schijffabrikant de boel kopieëren/clonen, ook de systeembestanden.

Nou, als je nu eerst die schijf erbij plaatst en je ziet hem in schijfbeheer, dan hoeft het niet hè.

Als je het merk en type chipset opzoekt, kijk je even bij die fabrikant ervan, je kunt natuurlijk ook even in de manual van het moederbord of computer kijken.

ik heb al paar keer sata hdd van me broertje in gehad samen met mijn ide en hij herkende hem wel

en chipset zou ik niet weten ik heb wel een Msi K8MM3-V mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan