Hele map verzenden met Gmail of Live Mail of andere?

Status
Niet open voor verdere reacties.

penders1

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het verzenden van een hele map met Gmail of Live Mail of een andere?

Ik moet een map van ongeveer 5 mb verzenden naar iemand (met foto's) , en het lieft via e-mail.

Iemand ervaring?

~Nino.

p.s. als er meer informatie / uitleg nodig is , post het gerust

doe het met gmail, daarmee kun je tot 10 mb (volgens mij) in 1 email verzenden

Vrijdag j.l. 3 bestanden van m'n gmail account naar iemand met een hotmail account verzonden.
1e 1,8 MB, geen probleem.
2e 8,1 MB, geen probleem
3e 12,8 MB, verzenden ging goed, maar ik kreeg een bericht dat de laatste te groot was voor de mail box van de ontvanger. Dus mogelijk zou het wel goed gegaan zijn als deze ook een gmail account zou hebben gehad.

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 552 552 5.3.4 Error: message file too big (state 18).

N.b op m'n werk mocht in in het begin maar mail tot 2 MB ontvangen, je ontvanger moet dus zulke grote mails wel mogen ontvangen, anders gaat het als nog fout.

P.s Al je een map met alles in wilt mailen moet je deze eerst zippen. Ga op de map staan en klik op de rechtermuis knop, kies 'Kopieren naar' en dan '' Gecomprimeerde map', deze nieuwe file kan je dan mailen, gewoon een map selecteren en dan mailen gaat niet.

P.s.2 er zijn ook site waar je je grote files neer kunt zetten (uploaden) en waar de ontvanger ze dan weer vanaf kan downloaden, deze bv http://www.yousendit.com/ tot 100MB. Niet geschikt voor data waarvan je niet wilt dat andere hem kunnen inzien (je weet nooit wie er mee kijkt op zo'n site). Maar in bepaalde gevallen erg handig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan