Hele moeilijke problemen met Portable Windows XP Live USB Edition 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phrequence

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Ik heb echt een heel moeilijk probleem. Van een betrouwbaar forum heb ik een zogenaamde portable versie van windows XP live USB edition 2008 kunnen downloaden. Leek legitiem en gescand op virussen. Niks aan de hand. Starte op als normaal maar gaf bij het einde van de "instalatie" ( een portable geeft geen echte installatie maar lanceert de OS vanaf een USB) kreeg ik een vista soort scherm maar verders niks. Dit scherm leek op een logonscreen zonder verder iets. Reageert niet op toetsen of muis.

Ik dacht dat het een fout was, haal de USB er uit en start opnieuw op en verwacht gewoon mijn Vista Home Premium scherm te zien. Niet dus. Kreeg weer het zelfde scherm.

Ik probeer wat in het Boot scherm (bij boot priority's) ook geen succes.

Dus probeerde ik vista the herstellen met behulp van een Vista Recovery CD die ik heb gedownload en gebrand op ene CD en daar mee probeerde te booten. Ook hier weer het zelfde groene nutteloze scherm.

Dit is echt een heel lastig probleem voor mij en ik heb echt hulp nodig. Zelf weet ik wel wat van computers maar ik denk dat hier ene expert voor nodig is.

Help mij astublieft.

Heb je geen windows Vista cd?

Zoals zoveel mensen heb ik een laptop met Vista maar zonder CD. Daarom had ik ook die CD gebrand. De ISO is uitgegeven door Microsoft. Maar er gebeurt weinig er kom weer uit bij het nutteloze vista-achtige groene scherm.

Beste Oplossing

Windows Vista Cd Kopen Dan Er Is Geen Betere Oplossing

Hoi !

Vista-DVD lenen, ermee opstarten en kiezen voor: reparatie.

Of: de recovery-toets van je laptop gebruiken maar dan ben je al je bestanden kwijt !

Greetz,

Harry

sorry, mn antwoord was niet van toepassing, daarom verwijderd.

Laatst bewerkt:
Dankje wel.

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik maar zo een CD moet gaan lenen. Vind het altijd zo dom dat je die er gewoon niet bij krijgt. Heb trouwens geen hippe recovery knop op mijn Vaio.
Andere ideeen zijn nog steeds welkom!

Hu ik snap het niet je wou een Dualboot maken ??
Je kan toch windows Xp installeren op een andere partition en dan Met vistabootpro de bootloader van vista terug halen ?:)

Hu ik snap het niet je wou een Dualboot maken ??
Je kan toch windows Xp installeren op een andere partition en dan Met vistabootpro de bootloader van vista terug halen ?:)

Ik wilde dus een portable versie van Windows XP gebruiken. Voor informatie over dit bestuuringssysteem kun je hier kijken:
Code:
http://www.google.nl/search?q=Portable+Windows+XP+Live+USB+Edition+2007
8&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=com.google:nl:official&client=firefox-a

Zou bij dit probleem Vistabootpro mij kunnen helpen?

EDIT: De goede google search link.

Laatst bewerkt:
Licht eraan hoe je het hebt geinstalleerd>
heb je het op de zelfe hardeschijf als vista geinstalleerd of Partition als je maaar 1 hdd hebt ?

Licht eraan hoe je het hebt geinstalleerd>
heb je het op de zelfe hardeschijf als vista geinstalleerd of Partition als je maaar 1 hdd hebt ?

Het idee van een portable edition is dat je het lanceert vanaf de USB. Maar het zou kunnen dat ie het tijdelijk (als het goed is) de OS naar c: heeft gekopieerd waar ook Vista staat.

ok dus je hebt maar 1 Schijf / Partition?

D:\ is voor Recovery volgensmij je zou die kunnen doen maar je bent wel al je bestanden kwijt .!!!

ok D:\ is voor Recovery(volgensmij) daar staat windows op dus je kan zo windows installeren , dus als je opstart en je krijg zo een bios screen gedoe dan staat daar onder wat je allemaal kunt doen dan moet je (bij mij F11 drukken ) en dan wordt de recovery gestart en kan je de pc doen naar de fabriek instellingen dus windows staat er nieuw , vers , op

ok D:\ is voor Recovery(volgensmij) daar staat windows op dus je kan zo windows installeren , dus als je opstart en je krijg zo een bios screen gedoe dan staat daar onder wat je allemaal kunt doen dan moet je (bij mij F11 drukken ) en dan wordt de recovery gestart en kan je de pc doen naar de fabriek instellingen dus windows staat er nieuw , vers , op

Ik zal daar even naar kijken, alvast bedankt!

Ik heb ongeveer geprobeert om te doen wat je hier heb verteld. Voor mij was er geen mogelijkheid om op f11 te drukken in het bootscreen, maar ik kon wel "Load Manufacter Defaults" Klonk goed genoeg maar helaas geen succes. Kwam hier bij hetzelfde scherm, zonder Vista Home Premium.

Geen andere optie bij de biosscreen kijk een onder helemaal en boven !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan