Hele rare ontdekking!

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsM

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Hoi, wie kan mij het volgende verklaren?

Ik heb een HD van 80 GB, gedeeld in 1 partitie namelijk c: en d:.
Nu het onverklaarbare, ik formateerde mijn c: om windows er opnieuw op te zeten.
Ik deed dit door een opstart diskette, format c: /q /u.
Format was uitgevoerd, maar nadat ik mijn compu opneiw opstarte laadde windows zich gewoon.
Wat blijkt nu, format heeft in plaats van de c: de d: schijf gewist.
En natuurlijk stonden er op de D schijf zeer belangrijke bestanden en persoonlijke files.

Wie kan mij verklaren hoe dit komt.

Ik baal enorm!

NielsM

Ik ben er zeker van dat dit geen typfoutje is!

Is er ook een programma om eventueel de verloren data weer terug te halen?
(in dit geval 30 GB)

Gr. NielsM

Damn,dat is echt pech hebben.Hoop dat het mij nooit zal gebeuren.Ik denk dat je die data wel kwijt bent trouwens.Het is wel mogelijk om het terug te halen,maar dat gaat een hoop centjes kosten.En of je dat wil is maar net hoe belangrijk die data voor jouw is.

Suc6 ermee.

Ten eerste: ik neem aan dat je bedoelt in 2 partities c: en d: (niet 1).

Ten tweede: welke bestandssyteem staat er op die partities, ntfs of fat32?

Ten derde: waarom heb je /u erachter gezet? Dat zorgde er juist voor dat je nu diep in de **** zit, zonder die /u was het een stuk makkelijker geweest (mits je verder nog nix aan de partitie had veranderd.

Voor dat je format c:\ typt of iets dat er mee te maken heeft eerst ff kijken wat er op de schijf staat!!!!! ff 'dir' typen en je weet het. Jammer is het daar nu te laat voor :(

Er bestaan wel degelijk datarecoery programma's die alles voor je terug kunnen halen. Mits je natuurlijk al niet een Windows installatie over de desbetreffende partitie hebt gegooid.

Bedankt voor jullie medeleven :)

Ik ben er al achter gekomen dat ik weer helemaal opnieuw mag beginnen.
Het was niet deel waar ik windows op heb gezet.
Het was een partitie waar ik mp3's en software op had gezet.
Evenals voor mij belangrijke files.

Maar ja, heb ik weer wat geleerd!

In ieder geval bedankt!

Gr. NielsM

Ik heb dit ook is gehad, hij draait ze soms om!

Wat nou als C: un NTFS schijf was??? Pakt DOS dan niet gwoon D: als C: omdattie C: niet als dusdanig kan lezen? Tis maar un idee :S

Geplaatst door Tommy2k
Wat nou als C: un NTFS schijf was??? Pakt DOS dan niet gwoon D: als C: omdattie C: niet als dusdanig kan lezen? Tis maar un idee :S
Ik denk dat dat het idd was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan