Hele rare piep uit de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

tricker

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2006
Hey, ik was 5 minuten muziek aan et luisteren offline in windows media player en toen opeens hoorde ik dit: beep beep beep beep beep.. ik dus geluid uit gedaan en het was weg, weer aan en het was terug. Toen heb ik oordopjes in de pc gedaan en daar hoorde ik het dus ook door, ik had al alles afgesloten dus het was niet van het liedje, toen ik de pc afsloot en er stond Windows wordt afgesloten hoorde ik het nog steeds, toen hij uit was was het weg. Ik zette hem weer aan en toen ik me aanmelde in mijn profiel (ik ben de enige gebruiker) begon het meteen weer. Waar ligt dit aan?

Mogelijk is er een ventilator uitgevallen (processor). Om dat te controleren zou je de kast moeten open maken, opstarten en kijken.

Vr.Gr. Egel.

Ik heb limewire eraf gegooid en ook de files die ik er mee heb gedownload. Nu is de piep opeens weg, zou het daar aan hebben gelegen of moet ik tog ergens anders nog gaan zoeken nu hij weg is?

:confused: Ik dacht aan een te hoge temperatuur van je processor.

Welk type moederbord heb je, en kun je daarbij ergens de temperatuur controleren en de snelheid van je fans? Bv. in het bios.

Scan in ieder geval een keer met je anti-virus.

Vr.Gr. Egel.

Ik zou niet weten welk type moederbord ik heb of een van de andere dingen :o
enige wat ik ervan weet is dit:
amd athlon 3200+
1000 mb ram
160 GB harde schijf
Ati radeon 850 pro videokaart
NVIDIA(R) nForce(TM) Audio
dat was het :o
heb net live update gedaan met norton maar was al up to date en toen volledige scan en niks gevonden.

elk serie beepjes heeft een betekenis
luister nog eens er is een verschil tussen beep (lange en korte)

ibiza zei:
elk serie beepjes heeft een betekenis
luister nog eens er is een verschil tussen beep (lange en korte)
het was een beep van 1 hele seconden lang en tussen de beeps zat iets minder als een seconden, maar vreemd genoeg is et nu weer weg :eek:

tricker zei:
Ik zou niet weten welk type moederbord ik heb of een van de andere dingen :o
enige wat ik ervan weet is dit:
amd athlon 3200+
1000 mb ram
160 GB harde schijf
Ati radeon 850 pro videokaart
NVIDIA(R) nForce(TM) Audio
dat was het :o
heb net live update gedaan met norton maar was al up to date en toen volledige scan en niks gevonden.
Met Everest kun je zien welk moederbord je hebt en ook temperaturen en fan-snelheden uitlezen:
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Maar waarschijnlijk was het niet een temperatuurprobleem, een volledige scan belast de processor ook voor langere tijd en het piepte niet opnieuw.

Waarom heb je Limeware verwijdert? Had je dat net voor het probleem geïnstalleerd?

Vr.Gr. Egel.

Egel zei:
Met Everest kun je zien welk moederbord je hebt en ook temperaturen en fan-snelheden uitlezen:
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Maar waarschijnlijk was het niet een temperatuurprobleem, een volledige scan belast de processor ook voor langere tijd en het piepte niet opnieuw.

Waarom heb je Limeware verwijdert? Had je dat net voor het probleem geïnstalleerd?

Vr.Gr. Egel.
nee limewire stond er al een paar daagjes op. maar ik d8 misschien heb ik een virus binnengebracht dus heb ik et verwijderd samen met de bestanden en toen ik et geluid daarna aan deed was het piepje weg. zou misschien al eerder weg zijn gegaan maar dat weet ik dus niet.

volgens mij had ik deze
Continuous beep Power supply, system board, or keyboard problem
want hij bleef aan 1 stuk door piepen.. maar snap niet echt wat ze bedoelen..

humpe zei:
tricker zei:
volgens mij had ik deze
Continuous beep Power supply, system board, or keyboard problem
want hij bleef aan 1 stuk door piepen.. maar snap niet echt wat ze bedoelen..
Die post codes gaan niet op voor jou. Dat is voor als het bios bij het opstarten problemen tegenkomt (power on self test), niet voor als de computer eenmaal draait.

Het boekje van je moederbord is de beste bron voor informatie. Of de pdf-versie daarvan op internet, maar dan moet je wel even met Everest kijken welk moederbord je hebt om dat op te kunnen zoeken. :)

Vr.Gr. Egel.

via dat programma vind ik het wel maar dan staat er bij moederbordnaam: onbekend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan