• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hele rij selecteren bij dropdown

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwtzsb

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Vrienden.......

Even 2 vraagjes.

De eerste:
Ik heb een dropdownlist gemaakt. Nu is het de bedoeling, dat een aantal cellen, direct naast de gemaakte keuze uit de dropdownlist, wordt geselecteerd.

Hoe kan ik dat het beste voor elkaar krijgen?

Een tweede vraag:
Ik heb een kolom met een aantal opeenvolgende datums.
Helemaal onderaan kan het voorkomen, dat een eerdere datum nog een keer ingevoerd wordt.
Nu is het de bedoeling, dat, in dat geval, de eerste van de 2 (of meer) in een kleur wordt ingevuld.

Van allebei stuur ik een voorbeeldje mee.

Wie helpt mij??

Alvast bedankt.

Martin.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Antwoorden:
Vraag 1: In bijgevoegd bestand zit een verwijzing voor de dropdownmenu.
Vraag 2: Een voorwaardelijke opmaak voor de datums.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Vrienden.......
De eerste:
Ik heb een dropdownlist gemaakt. Nu is het de bedoeling, dat een aantal cellen, direct naast de gemaakte keuze uit de dropdownlist, wordt geselecteerd.
Een tweede vraag:
Ik heb een kolom met een aantal opeenvolgende datums.
Helemaal onderaan kan het voorkomen, dat een eerdere datum nog een keer ingevoerd wordt.
Nu is het de bedoeling, dat, in dat geval, de eerste van de 2 (of meer) in een kleur wordt ingevuld.
Martin.

1) Je zal de namen in de dropdownlijst moeten hernoemen. Als je Groenlo selecteert, weet excel niet welke van de 3 jij viseert !

2) Voorwaardelijke Opmaak van Bereik B5:B35 met formule : =AANTAL.ALS($B$5:$B$35;B5)>1 en dan de opmaak kiezen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan