Hele Scherm ROOD golvend ,vervormd

Status
Niet open voor verdere reacties.

POWERMERCEDES

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Scherm display problemen,was na 17 inch Philips 170/S4 (4 jaar) wel toe aan een 19 inch ACER X193w (NIEUW 2 weken NU).. Zo gezegd gekocht,inclusief kabels alles vervangen(nieuw) aangesloten,tijdje ging het goed NU komt weer de vervorming geheel ROOD over hele scherm golvend in de breedte terug,na herstarten weer OK maar na tijdje weer terug,videokaart drivers ATI radeon series 9200 opnieuw gedownload en geinstalleerd maar probleem houd aan..:confused:

Wat zou het kunnen zijn?.:confused:

Laatst bewerkt:
Dat is denk ik nog steeds de kwaal van de Radeon 9xxx series. Deze hebben veel problemen met het geheugen gehad, overigens nu nog steeds. Is er niets mis met de aansluiting? Ziet de videokaart er wel verder goed uit?

Dat is denk ik nog steeds de kwaal van de Radeon 9xxx series. Deze hebben veel problemen met het geheugen gehad, overigens nu nog steeds. Is er niets mis met de aansluiting? Ziet de videokaart er wel verder goed uit?

Onduidelijk wat je bedoeld.Moet ik harde schijf openschroeven en mijn videokaart soms bekijken?.PC en dus de videokaart is bijna 4 jaren oud,nooit problemen ermee tot op de laatste 2 weken NA!.Ik kan veel instellingen zoals resolutie's en frequenties aanpassen cq.wijzigen,echter niets heeft geholpen!.Na veel speurwerk advies drivers opnieuw installeren opgevolgd,zonder resultaten,ik heb progje EVEREST gebruikt om merk & type videokaart te achterhalen zodoende driver(s) gedownload,maar probleem(pje) niet opgelost..:confused:

Valt mee te leven,alleen zonde dat ik een andere LCD scherm hebt gekocht
tsja na 4 jaar van 17 inch philips naar 19 inch Acer is wel vooruitgang toch:thumb:
Echter raar/vaag dat het probleempje wel zo af en toe terug komt?.:shocked:

Zie bijlage(Snapshot)

Hierbij een Snapshot van hoe het eruit ziet:shocked:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb eigenlijk je vraag niet meer gevolgd. Maar toch nog even antwoord:

Je screenshot is best klein, en bovendien valt daar niets op te zien. Aangezien je al een nieuw beeldscherm hebt gekocht, kan het daar dus niet meer aan liggen. Ik weet dat 15'' 4:3 naar 19'' 16:10 een hele verbetering is, maar dat zal dus van 17'' ook het geval zijn.

De kwaal van de Radeon 9xxx series was slecht/kapot geheugen, daardoor ook vaak allerlei vervormingen en kleuren die uitvallen. Ik weet niet of het probleem nu nog voorkomt, maar een andere (betere) videokaart zal het euvel verhelpen.Daarvoor zul je alleen moeten weten wat voor slot er op je moederbord zit, AGP of PCI-e. Vaak staat het ook op/naast de aansluiting. Via het programma Everest is dat ook uit te lezen.

PS: Je hoef niet te schrijven met rood hoor. Zwart leest ook goed.

Ik zou eerst de PC eens openmaken en dan stofvrij maken. Aangezien je in je eerste post zegt dat het rode pas na een tijdje optreed. Ik denk dus aan een warmte probleem.
Kijk dan ook goed naar je videokaart en de eventuele fan die daarop zit.
Schoonmaken kun je het beste doen met perslucht. Heb je dat niet bij de hand dan kan het ook met de stofzuiger en een kwastje. Let daarbij wel op dat je niets beschadigd, dus voorzichtig zuigen.:thumb:

Grote PC Schoonmaak

allen bedankt voor hulp!.
Als ik wist dat het aan de videokaart lag,had ik andere aangeschaft,Ik heb nu nieuwe ACER 19 inch LCD scherm bevalt me prima,nog eens kosten maken voor videokaart zit er niet in helemaal omdat de Philps 17 inch op marktplaats praktisch niets meer waard is.

Het schoonmaken doen ik maandelijks,geen perslucht maar WEL stofzuiger met name de FAN zit vaak stof,Warm worden zou kunnen,de PC staat bijna elke dag aan; wegens down/uploaden,echter ook wel eens 24h helemaal uit spanningsloos.

Betreft de bijlage limiet is ik meen 100Kb, na snapshot was het te groot,zal nieuwe nemen als ik weer vervorming krijg en het wat efficienter verkleinen en alsnog uploaden word vervolgd

:thumb:

Laatst bewerkt:
zie bijlage

100Kb upload is gering,ik kan Snapshot van mijn probleem eventueel wel ze-mailen
voor duidelijkheid,hierbij wederom een Snapshot na resize.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan