hele simpele game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

evelwenteltevel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
hallo,
ik heb al wat gedaan met gamemaker maar ik wil vragen of dit in een ander/mooier programma kan:
ik heb een site over rodelen, daar wil ik een simpele game op plaatsen dat je van een berg af moet met bochten en dan moet je dus je slee sturen... <pijltjes toetsen>

Ik hoop dat iemand hier iets op weet

Als je zelf geen idee hebt hoe je moet scripten enzo dan kun je geen kant op. Een spel komt niet uit de lucht vallen... Je moet hiervoor jaren naar school om te leren scripten. Pas daarna ga je een echte spel maken met al die dingen met een slee enzo...

Het klinkt als een flash-idee. Dus, mocht je verder willen, flash. Overgens is het niet makkelijk ofzo, maar je kan t wel op een website neerzetten.

Kijk eens op de site "spele.nl"
alemaal kleine spellen
die kun je ook maken, heb ooit een gemaakt " Biljarten "
Was wel een stukje moelijker als gamemaker. ;) maar toch.
Interesse ?

.
Interesse ?

Ja, ik ken spele.nl en ik wil ook graag een stap verder gaan, maar vind gamemaker niet zo leuk omdat het niets met programmeren te maken heeft, en ik wil ook niet te grote sprongen maken :P <ik bedoel, dat KAN niet xD>

Dus als het iets moeilijker is dan gamemaker maar goed voor een "beginner" dan heb ik zeker interesse...
mail me maar op: *knip* -- graag gewoon op het forum houden -- mod

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal even googlen voor je als ik wat vind, Zal het morgen wel posten,
en gamemaker is idd erg makkelijk ;).

Prettige avond verder.

gamemaker heeft ook een speciaal gamemaker-script hoor (meen ik), daar kan je best leuke dingen mee.

gamemaker heeft ook een speciaal gamemaker-script hoor (meen ik), daar kan je best leuke dingen mee.

hmm.. ja, alleen 'k weet niet veel van scripten... wil ik juist leren.. dus als je iets simpels weet (wat misschien met scripten te maken heeft of niet) laat het dan ff weten:thumb:

Als je wilt leren programmeren, kun je misschien beter beginnen met algemeen programmeren, of anders met een klein text-gebaseerd spelletje.

Grafisch programmeren is best pittig namelijk.

Als je wilt leren programmeren, kun je misschien beter beginnen met algemeen programmeren, of anders met een klein text-gebaseerd spelletje.

Grafisch programmeren is best pittig namelijk.

daarom wil ik ook een programma wat net iets uitgebreider is dan gamemaker... het hoeft niet gratis te zijn natuurlijk ;) ik hoef er alleen bovengenoemde mee ;)

ik map zelf al zo'n 10 jaar met fpshooter games, en dat is echt te gek, en...gratis.

mappen wil zoveel zeggen als leveldesign, je eigen levels dus maken.
al dat je nodig hebt is de game zelf, en de editor. de editor wordt of meegeleverd met de game, of je kan m ergens vandaan gratis downloaden.

je kan dan alles wat in de game zit, (van geluiden, modellen, etc tot aan explosies, vuur etc toe). en daarmee kun je dan zelf je eigen wereld creeren.
en als het klaar is dan kun je het op het internet plaatsen, zodat iedereen het kan spelen.
zelf maak ik enkel single player mappacks en mods, maar je kan ook mp maps maken, en die dan met anderen over een server spelen.

mocht je meer hierover willen weten dan leg ik je graag meer uit, maar zeg dan wel even met welke fpshooter je een eigen game zou willen maken.

je kan ook nog een stap verder gaan met modden, (modification). je kan dan zelfgemaakte modellen, geluiden, etc toevoegen, of zelfs nog een stap verder gaan en een Tc maken, een total covertion. dan gebruik je enkel nog de engine en editor van de game. alle modellen, sounds, etc maak je dan zelf.

het enige nadeel van dit alles is dat je er nooit geld voor kunt vragen, maar je mag alles gewoon gratis releasen.

leon

(mocht je interesse hebben in mijn sp-mappacks en sp-mods, kijk dan even op mn site,
mn laatste grote sp-mod die ik maakte was met half Life2 en kun je hier vinden;)

http://www.stridermountain.com/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan