hele speciale unattended cd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybel1

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
hallo mensen;

Er is iemand die een compleet eigen windows cd gemaakt heeft, en ik wil het op precies dezelfde manier als deze persoon gaan doen.

Dat houdt in:
- bootlogo veranderen
- hele uiterlijk windows setup aanpassen
- vinkjes kunnen zetten voor de programmas, of ze wel of niet geinstalleerd moeten worden
(en uiteraard, mocht ik de vinkjes aanzetten, dat het programma dan ook daadwerkelijk geintegreerd wordt).
- compleet unattended installatie (in ieder geval zoveel mogelijk)
- tweaks invoegen
- bijvoorbeeld zon mooie sidebar zoals op het plaatje te zien is invoegen
- extra dingen zoals wallpapers, windows themes etc invoegen

Ik heb zelf aardig wat kennis van pc`s, ben al aan het stoeien geweest met nlite, had het al zo ver dat ik het blauwe windows-xp-installeer uiterlijk al veranderd had naar mijn eigen wallpaper, maar that`s it...

De grote vraag is:
Wie kan mij helpen met bovenstaand, desnoods tegen betaling?
Wie weet er in ieder geval welke programma`s ik nodig heb? (want met alleen nlite red je bovenstaand niet).

Ik hoop dat er iemand zeer ver is met xp unattended en mij antwoord kan geven!

De link naar screenshot met betrekking tot hetgeen ik bedoel is hier te vinden: (even naar beneden scrollen voor de screens)
http://worldofmp3.biz/xpunattended/

Hier kun je het allemaal vinden, van mogelijkheden voor beginners via gevorderden tot experts

http://unattended.msfn.org/unattended.xp/

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Het punt met die msfn.org is dat ik dat al tig keren heb geprobeerd.

In ieder topic komt er wel een fout voor.
Bijvoorbeeld:
iemand ontdekt dat er een dll fout komt.

Die bewuste fout wordt dan niet in datzelfde topic gemeld, waardoor je dat hele msfn.org kan doorzoeken naar die specifieke dll fout en het verhelpen hiervan.

Afijn, een hoop moeilijkheid, maar dat is niet het probleem, ik heb er wel wat moeite voor over! (ben 3 jaar bezig geweest om een unattended cd te krijgen lol).

Het probleem is dat sommige van die fouten niet op te lossen zijn, en dat daardoor in 1x de "tutorial" voor mij stil ligt, en ik geen kant meer op kan..

Vandaar dat ik zoek naar een alternatief voor de msfn.org fora.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!

Groet,

Niels

Hoi !

Tja. als er wat verdiend kan worden.....

In principe kun je unattended install maken met sata-drivers, virusscanner, alle andere drivers, Office etc.

Dan kom je wel op een DVD uit, maar goed.

Mij is onduidelijk wat er bij jou niet lukt.

Hetgeen je zoekt is trouwens al vele malen gemaakt, en nog veel uitgebreider.

Mocht je een link willen. moet je me even mailen.

Wil je een unattended, precies naar jouw wensen, mail me dan ook even, dan krijg je een prijs-opgave.

Maar met deze: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/847718 moet het je zelf ook lukken.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan