hele systeem vriest in

Status
Niet open voor verdere reacties.

pappy

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2004
nou,hier dus een systeem wat er geen zin meer in heeft....
iedere keer als ik een toepassing start(mediaplayer,internet explorer etc.)start hij de toepassing en na 2 seconden stopt het hele systeem er mee.de pc kan alleen nog met de reset knop tot leven gehaald worden.ik heb er nu verschilende os nieuw geinstalleerd,maar met geen werkt het.ook heb ik al de voeding,videokaart ,hd en de ram verwisselt,geen verschil.
de cpu is schoon gemaakt.
dit probleem kreeg ik van vandaag op morgen,dus geen idee wat het kan zijn.
wie weet hier raad mee??:8-0:
groetjes radelose pappy

... alles gecontroleerd/vervangen behalve het moederboard zo te lezen...
Vermoed dat daar je probleem zit.

zou het ook nog aan de bios kunnen liggen?????
het is een 815 pro van msi(socket 370)
vreemd is alleen dat het fenomeen plotseling is opgetreden,dus geen aanleiding tot.......
heb hem verplaatst van een buro naar een andere en daarna ging niks meer
zou het mobo kapot zijn zou hij ook niet meer kunnen installeren,juist?????
ik heb nu al beslist 7 keer een clean instal gedaan,dus zou hij ook daar moeten invriezen,maar daar doet hij het gewoon.......
groetjes pappy

Das inderdaad wel vreemd ja.
Bios, als je er verder niets mee gedaan hebt zoals een update is het niet erg waarschijnlijk dat het daar aan ligt.

Bijna elk programma maakt gebruik van je geluidskaart, al was het maar om een biepje te geven.
Haal die er eens uit en probeer het dan nog eens, of zit deze op je moederboard?
(Was bij mij vorige PC eens het probleem, duurde even voordat ik daar achter was..)

Laatst bewerkt:
nou,ik heb sound on board er op zitten en ook uitgeschakelt.
de hele pc heb ik vannacht aan laten staan en hij werkte nog steeds vanmorgen......
start de mediaplayer en ja hoor,weer vast.
dus ff resetten en opnieuw geprobeerd de internet explorer op te starten,weer vast
is niet erg wat ik ook doe met welk besturingssysteem,hij slaat steeds vast

Ik vrees dat ik het op dit moment ook even niet weet.
Kan je wel in je config scherm kijken of lukt dat ook niet?

nou,pappy heeft het probleem zelf maar opgelost,vermoedelijk was de nordbridge van het mobo defect,daarom een nieuwe moederbord gehaald....
bedankt voor de hulp,ga zo door.....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan