Hele tijd vastlopers

Status
Niet open voor verdere reacties.

JayKay

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
Goedenavond,
Ik heb al een tijdje het probleem dat als ik een zware game zoals COD 4 of Crysis speel dat het spel na 5 minuten spelen compleet vastloopt (alleen het geluid hoor je nog op de achtergrond). Ik kan dan nog wel gewoon CTRL-ALT-DEL doen, en het spel via taakbeheer afsluiten, maar dan loopt gelijk mijn hele windows vast. Als ik dan mijn pc weer opnieuw opstart krijg ik zo'n windows-melding "Het systeem is hersteld van een ernstige fout" en als ik op rapport verzenden klik dan krijg ik het volgende scherm:
grafischeerror.jpg

Ik vermoed dus dat het iets is met mijn grafische kaart (nVidia GeForce 8800 GT). Een vriend van mij zei dat je de oude drivers eens moet verwijderen; dat heb ik gedaan: alleen nu heb ik nog 2 mappen over: de map van mijn nieuwste driver en een map met de naam "Win2k". Kan ik deze map gewoon verwijderen of is dit een onderdeel van de drivers? En weet iemand misschien nog een andere oplossing want ik kon altijd COD 4 en Crysis spelen zonder dat ie zelfs maar 1x stotterde :shocked:

Handig is om het volgende te doen:

pc opstarten in de veilige modus en in apparatbeheer een rechtse klik op de videokaart. Vervolgens kies je voor "Installatie ongedaan maken".
Hierna adviseert / vraagt Windows om de pc opnieuw op te starten. Weiger dit!
Ga eerst naar de verkenner en verwijder de volledige map van Nvidia (Veelal te vinden in C:\Program Files\ of anders rechtstreeks onder C:\

Start nu de machine opnieuw op en laat Windows de kaart detecteren. Als dit is voltooid -> Ga naar Windows update en check op updates.

Ok, hij heeft de kaart gedetecteerd, maar moet ik nu de standaard drivers installeren (die ik op de cd bij de grafische kaart gekregen heb) of moet ik de nieuwste drivers van nVidia downloaden en die installeren?

Geen van beide, als het goed is dan installeert Vista zelf de drivers (meegeleverd in de cabs van Windows). Vervolgens Windows update draaien.

Oh ben waarschijnlijk vergeten erbij te zeggen dat ik XP heb :shocked:

Als XP niet automatisch de drivers installeert, dan zou ik idd. even stoppen met verdergaan en bij Nvidia de laatste drivers downloaden. Check wel of je het juiste kaartje en het juiste OS selecteert alvorens je download bij Nvidia.

Aan de andere kant -> óók Windows update onder XP zou de nieuwere drivers bij Microsoft moeten detecteren als je onder XP naar Microsoft update gaat.

Laatst bewerkt:
Maar XP heeft dan nog niet de standaard drivers geinstalleerd en als ik dan naar Windows Update ga, staat daar alleen een update voor Microsoft Office.

Nee, oké, in dat geval idd. naar Nvidia gaan.

Laatst bewerkt:
Goed, heb nu die nieuwste drivers geinstalleerd, tijdens de installatie ging de beeldschermresolutie netjes naar 1280 x 1024. Maar als ik na de installatie in de map van nVidia kijk (die ondertussen aangemaakt is) staan daar 0 bestanden in. Toen ging ik COD 4 testen, en liep ie weer compleet vast (hij hield het wel langer vol). Ik heb zo'n vermoeden dat het toch niet aan mijn grafische kaart ligt, maar wat zou het anders kunnen zijn en hoe kan ik daar achterkomen?

Zie optie 2 van Microsoft.
Maar waarom zou je dat nu wel moeten gebruiken terwijl het vroeger niet nodig was en gaat je gameplay hierdoor niet omlaag?

UPDATE: heb zojuist opnieuw de drivers verwijderd en alles wat met nVidia te maken had. Daarna pc opnieuw opgestart en drivers geinstalleerd die ik op cd bij de kaart erbij kreeg. Nu houdt ie het een half uurtje vol en daarna krijg ik een blauw scherm (ipv dat mijn hele windows vastloopt). Ik ben van plan een nieuwe grafische kaart te kopen, maar dan moet ik eerst zeker weten dat het probleem daar ligt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan