hele trage bios!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SEEBUYFLY

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Was bij een vriend zijn computer aan het 'opschonen' ,maar merkte al snel dat er ook iets niet kloptte met de bios. Het opstarten van de PC gaat erg traag. Na ongeveer 2 minuten vindt de bios de controllers en schijven. Het duurt in totaal ongeveer 3 minuten voordat XP wordt opgestart.
Als is naar de bios setup wil met < del > of <F1> duurt het zeker 2 minuten voordat ik in het setup menu van de bios terecht kom. De PC is wel inmiddels schoon van virussen en spyware en werkt inmiddels uitstekend, maar die bios.....
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ed

PS
Vraag me niet waarom een deel van de tekst is ddorgestreept????????:8-0:

Laatst bewerkt door een moderator:
Reset het Bios eens. Dit kan door een CMOS-Clear jumper op het moederbord(zie handleiding) of je haalt het moederbord batterij er voor een minuut of 10 eraf. Wel even de stroom afkoppelen.

Geplaatst door SEEBUYFLY
Was bij een vriend zijn computer aan het 'opschonen' ,maar merkte al snel dat er ook iets niet kloptte met de bios. Het opstarten van de PC gaat erg traag. Na ongeveer 2 minuten vindt de bios de controllers en schijven. Het duurt in totaal ongeveer 3 minuten voordat XP wordt opgestart.
Als is naar de bios setup wil met < del > of <F1> duurt het zeker 2 minuten voordat ik in het setup menu van de bios terecht kom. De PC is wel inmiddels schoon van virussen en spyware en werkt inmiddels uitstekend, maar die bios.....
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ed

PS
Vraag me niet waarom een deel van de tekst is ddorgestreept????????:8-0:

Bericht even aangepast, leest wat makkelijker.
Als je < de l> gebruikt is dat een opmaakcode die doorloopt totdat je hem afsluit met < /del >

(Bedankt voor die doorstreep-tip)

De bios zal ik eens gaan resetten. Nog nooit eerder gedaan, maar moet wel gaan lukken denk ik.
Alvast bedankt voor tip
Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan