hele trage oultook 2007 en loopt veel vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijgerangel

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
ik heb oulook 2007 (nl) en tegenwoordig loopt dat meer en meer vast
alle mails komen heel traag binnen
soms doet er een half uur of langer over om het programma te openen, kijkt hij alle mappen na, zogezegd na slecht sluiten
wanneer ik mail verwijderd duurt het soms enorm lang eer ik kan verder doen, en soms loopt alles gewoon vast
heb al speciaal anti spam van norton afgezet, maar veel helpt het niet
dit probleem heb ik al maanden en had ik ook al dat ik windows vista had

moet er wel bij zeggen dat ik veel mails in mappen bewaar

heb ook al office hersteld, helpt niets

mijn computer is voro de rest niet traag en het internet ook niet

Hoe meer mails jij gaat bewaren, hoe trager het outlook word met opstarten.
Je kan dat soort van tegengaan door je mails op te slaan in archiefbestanden. (.pst)

@tijgerangel,
doe eens een testje en je weet 100% zeker waar het aan ligt / of juist niet.

Sluit Outlook. Ga naar de verkenner. Schakel verborgen mappen en bestanden weergeven in. Ga naar de map C:\..........\microsoft\outlook en verander de naam van het bestand outlook.pst in outlook.goo Doe hetzelfde met de map archive.pst, m.a.w. hernoem deze naar archive.goo

Start nu Outlook op en stuur jezelf een mailtje / laat een kennis je een mailtje versturen. Gaat Outlook als een raket? Dan is idd. de bestandsgrootte van outlook.pst te groot en werkt deze mogelijk als vertrager. In de verkenner kon je trouwens zien hoe groot de Outlook.pst was / is.

Door het hernoemen van de .pst en het opnieuw opstarten van Outlook werd een nieuwe en nagenoeg lege Outtlook.pst aangemaakt door Outlook.

Klaar met de test? Zorg dat Outlook gesloten is en ga weer naar de verkenner. Verwijder dan nu de bestanden Outlook.pst en Archive.pst. Hernoem de Outlook.goo naar Otlook.pst en de Archive.goo naar Archive.pst en start Outlook weer op.

Je hebt nu je oude vertrouwde (en trage) Outlook weer terug.

Laatst bewerkt:
Naast de 'test' van gast0225:

1. Het gaat vaak niet om de hoeveelheid mails, maar om de bijlagen die aan de mails hangen; niet zelden zijn dat foto's en die vergroten de omvang van je PST-bestand aanzienlijk. Je zou je 'aan kunnen leren' om bijlagen bij mails altijd apart op te slaan en vervolgens uit de ontvangen/verstuurde mail te verwijderen.

2. Google eens op scanpst.exe. Het is een programma'tje waarmee je het pst-bestand kan herstellen; het wordt mee-geïnstalleerd bij MsOffice dus staat 'ergens' op je schijf (verschilt per windows/msoffice-versie, en Micorosoft geeft zelf onjuiste informatie over de exacte lokatie van het programma'tje).

3. Je kunt het PST-bestand comprimeren: kllik onder Outlook in de mappenlijst met de rechtermuisknop op 'Persoonlijke mappen' en in het popup-menu onderaan op 'Eigenschappen voor ....'
Knop 'Geavanceerd' en in het volgende venster, knop 'Nu compromeren....'

Laatst bewerkt:
dacht dat het opgelost was, maar het is het niet.
hier wat ik gedaan heb
heb eerst backup gemaakt in de map gezet in een ander account op de pc, om niets kwijt te zijn om zo te willen gaan testen
maar dat was al een probleem op zich, constant zei die toen, je hebt de bevoegdheid niet of die is beveilig alleen tot lezen
dan ben ik naar het mapje .pst gegaan en geklikt op eigenschappen en daar stond aangevinkt alleen lezen, wat heel raar is natuurlijk, heb dat uitgevinkt
en dan outlook terug opgedaan
dan was het in de ander account in "orde" maar ook heel traag (nog steeds, het duurt minuten om een mailtje te wissen), dus het probleem bleef daar ook, maar zoals ik al zei, was vooral om een backup te hebben (en dacht als het hier wel in orde is, zet ik alles over)
toen ging ik terug naa rmijn ander account en heb mee aangemeld gelaten op beide account en deed ik op de oude account mijn outlook open en dat was pas raar toen kon ik terug normaal wissen en antwoorden.
ik dacht zal die ander acount maar afmelden en dan begon het probleem weer, dus als die andere outlook open staat, in de andere account, daardoor werkt op de normale account alles terug normaal
op die ander account noemt outlook pst wel anders, maar is even groot
ja die is wel bijna 19 GB, je leest goed, dat is idd veel te veel, bewaar alles in mappen,omdat ik het voor werk gebruik, contracten, mails met bestanden en etc
zal dat wel opschonen eens alles goed terug werkt.

maar het feit dat het wel maccheert als de ander open staat, ligt dan het probleem wel met de grote, en niet eerder met iets anders? want dat is toch ook niet normaal?

het probleem bleef duren, heb dan scanpst.exe. geprobeerd, maar dat liep vast, thans zei die wel dat er 7 fouten was in de map, maar heb niet kunnen herstellen

heb n een week zoeken en sukkelen maar besloten om gisterne heel de pc ter herinstalleren en nu is het op eerste zicht volledig goed opgelost!

groetjes

Een schone installatie werkt idd. altijd handig, maar is niet altijd door / bij iedereen gewenst / mogelijk,
Die backup had je niet hoeven maken, door het hernoemen van de .pst had je een backup verkregen, want Outlook maakt bij een nieuwe opstart een nieuwe pst aan (zoals ik al eerder schreef). Die hernoemde zou dus automatisch je backup zijn geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan